Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Technika/sprzęt Broadcast i sprzęt studyjny

Sony rozwija ekosystem Networked Live, wprowadzając nowe produkty i rozwiązania do zdalnej i rozproszonej produkcji

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
16 września 2023
w Broadcast i sprzęt studyjny
Reading Time: 7min czytania
A A
Sony rozwija ekosystem Networked Live, wprowadzając nowe produkty i rozwiązania do zdalnej i rozproszonej produkcji

Nowości Sony obejmują moduł zdalnej produkcji, umożliwiający transmisję sygnału wideo w wysokiej jakości przez sieć 5G (※[1]), oraz mikser do produkcji hybrydowych oparty na oprogramowaniu



Amsterdam, 14 września 2023 r.
— Firma Sony zapowiedziała wprowadzenie dwóch nowych produktów z systematycznie rozwijanego ekosystemu Networked Live: modułu zdalnej produkcji CBK-RPU7, umożliwiającego transmisję wysokiej jakości sygnału wideo  przez sieci 5G oraz software’owego miksera M2L-X, przeznaczonego do użytku lokalnego lub w chmurze. Oprócz tego Sony modernizuje wybrane produkty Networked Live już obecne na rynku. Wprowadzając wszystkie te ulepszenia, Sony konsekwentnie urzeczywistnia swoją wizję połączenia hybrydowego przetwarzania (lokalnie i w chmurze) z łącznością sieciową dla usprawnienia logistyki i opłacalności newralgicznych produkcji na żywo.

Premiera ekosystemu Networked Live, obejmującego rozwiązania, produkty, usługi i partnerów, miała miejsce podczas zeszłorocznych targów IBC 2022. Ekosystem ten powstał, by umożliwić optymalne i bezproblemowe łączenie, wykorzystywanie i udostępnianie kluczowych zasobów produkcyjnych (dotyczy to zarówno miejsc, osób jak i systemów przetwarzania) –  niezależnie od ich fizycznej lokalizacji. Opiera się on na trzech filarach funkcjonalnych: orkiestracji sieci i zasobów, transporcie multimediów oraz hybrydowym przetwarzaniu i prowadzeniu działalności. Zapowiedziane dziś ulepszenia dotyczą wszystkich trzech filarów.

Orkiestracja sieci i zasobów — ciągłe unowocześnianie

Orkiestracja sieci i zasobów obejmuje konfigurowanie sprzętu i sterowanie przepływem multimediów w sieciach LAN, WAN, 5G lub w chmurze.

Należąca do Sony Group firma Nevion stale doskonali swoją flagową platformę orkiestrującą multimedia o nazwie VideoIPath, między innymi poprzez rozszerzanie zdolności tej platformy do orkiestracji sieci. Jednym z osiągnięć firmy Nevion jest wdrożenie platformy VideoIPath w chmurze i zarządzanie połączeniem między ziemią a chmurą. Podczas niedawnej koronacji króla Karola III Nevion uczestniczył również w weryfikacji koncepcji (proof-of-concept) dynamicznego nadawania priorytetów sygnałom multimedialnym transmitowanym na żywo łączami 5G.

Ostatnie miesiące przyniosły dalszy rozwój wizji firmy Nevion zakładającej łączenie najnowocześniejszych metod orkiestracji sieci z nowymi sposobami wspierania działalności nadawczej przez infrastrukturę opartą na łączach IP. Platforma VideoIPath wzbogaciła się o kilka nowych właściwości upraszczających pracę w środowiskach, w których modele działania są o wiele bardziej dynamiczne. W rezultacie klienci mogą wykorzystać elastyczność technologii IP do poprawy efektywności pracy.

Transport multimediów — nowy moduł zdalnej produkcji i inne

Transport multimediów obejmuje niezawodne i bezpieczne przesyłanie obrazu, dźwięku i danych w czasie rzeczywistym w sieciach LAN, WAN i 5G.

Na targach NAB 2023 miała miejsce premiera procesora Media Edge do transportu w sieciach WAN: Sony NXL-ME80. Jest to pierwszy produkt z nową technologią kodowania Sony HEVC Ultra Low Latency o bardzo małych opóźnieniach, która łączy wysoki współczynnik kompresji, bardzo małe opóźnienia i zapewnia najwyższej jakości obraz w zdalnych i rozproszonych produkcjach na żywo.

W kodek HEVC o bardzo małych opóźnieniach wyposażony jest także nowy moduł zdalnej produkcji CBK-RPU7. Wymiary tego urządzenia umożliwiają instalację na kamkorderach i kamerach pracujących w terenie, na przykład przy użyciu systemu mocowania akumulatora V-lock, i podłączanie łączem SDI. Powstające w ten sposób lekkie rozwiązanie do produkcji na żywo w terenie jest idealne do użytku w sieciach 5G (*[2]) (razem z modemem), ale znajdzie też zastosowanie w sieciach przewodowych o ograniczonej przepustowości. W środowisku produkcyjnym koder CBK-RPU7 pracuje w parze z procesorem NXL-ME80, odpowiedzialnym za dekodowanie sygnału.

W ostatnich miesiącach kilka nowych funkcji pojawiło się również w węźle o definiowanej programowo konfiguracji, Nevion Virtuoso. Rozszerzą one obecne, niebagatelne już możliwości transportu i przetwarzania multimediów. Obecnie Virtuoso obsługuje transmisję obrazu w formacie JPEG XS w kontenerach TS (VSF TR-07) oraz zgodnie ze standardem ST 2110 (VSF TR-08). Umożliwia szybkie, niezakłócone przełączanie, wymagane zwykle na przykład podczas regulacji obrazu z kamer, i pozwala stosować konwersję koloru 3D-LUT jako element konwersji w górę, w dół, krzyżowej (UDC) a także konwersji HDR/SDR. Wszystkie te rozwiązania są dostępne w węźle klasy operatorskiej Virtuoso MI, jak również w mniejszej, ogłoszonej na targach NAB 2023 wersji Virtuoso RE, na które można już składać zamówienia.

Przetwarzanie i działania hybrydowe — nowy mikser oparty na oprogramowaniu i inne

Określenie „przetwarzanie i działania hybrydowe” oznacza łączenie produkcji lokalnych i w chmurze, odpowiednio do potrzeb. Nowy, software’owy mikser M2L-X rozwija znaną już platformę i system obsługi chmurowego miksera Sony M2 Live. Umożliwia zdalne miksowanie obrazu i dźwięku, dodawanie elementów graficznych i użycie innych funkcji — wszystko zdalnie, w czasie trwania programu na żywo.

Mikser M2L-X działa jako samodzielne oprogramowanie w wirtualnej chmurze prywatnej (VPC) lub lokalnie. Można go obsługiwać za pomocą graficznego interfejsu użytkownika (GUI), panelu sterowania z serii ICP-X (*[3]) lub urządzeń innych producentów, takich jak Stream Deck firmy Elgato. Z punktu widzenia operatora oznacza to więcej elastyczności i możliwości reagowania w czasie produkcji na żywo.

Mikser M2L-X można wdrożyć równolegle ze skalowalnym mikserem produkcyjnym Sony MLS-X1, tworząc hybrydowy system przetwarzania, obsługiwany w zunifikowany sposób za pomocą popularnych paneli ICP-X7000 (*[4]). Dzięki takiej konfiguracji operator nie musi się zastanawiać, gdzie odbywa się rzeczywiste przetwarzanie i czy wykonuje je sprzęt, czy oprogramowanie. Zwiększa to elastyczność pracy i pozwala wykorzystywać najlepsze zasoby niezależnie od miejsca, pory i skali. Otwarty interfejs (*[5])  miksera M2L-X umożliwia integrację z obecnymi systemami produkcji na żywo na potrzeby zaawansowanych zastosowań graficznych, miksowania dźwięku, trybu multiview itp.

Firma Sony poinformowała także, że od stycznia 2024 r. skalowalny mikser produkcyjny MLS-X1 będzie obsługiwał łącza SDI. Dzięki wprowadzeniu wejścia i wyjścia SDI użytkownicy ekosystemu Sony Networked Live mogą teraz przejść od środowiska opartego wyłącznie na SDI do mieszanego środowiska SDI-IP, a docelowo do środowiska z samymi łączami IP.  Jedna konfiguracja bazowa (ang. island) może służyć do równoległej realizacji wielu wdrożeń logicznych, łączonych później w inne lub większe miksery, odpowiednio do zmieniających się wymagań produkcji.

Podczas targów NAB firma Sony wprowadziła adapter sieciowy do sterowania kamerą CNA-2, który umożliwia monitorowanie, konfigurowanie i obsługę kamer Sony w całej sieci. Urządzenie to pozwala integrować systemy kamer z systemami do zdalnej i rozproszonej produkcji. Teraz firma Sony wprowadza trzy nowe licencje na oprogramowanie adaptera CNA-2: HZC-RCPCN2, HZC-GWCN2 i HZC-MSUCN2(*[6]). Dzięki nim użytkownicy adaptera CNA-2 mogą zdalnie konfigurować i obsługiwać wiele kamer w sieci.

Nowy koder CBK-RPU7, mikser M2L-X oraz większość innych wymienionych tu produktów będzie można zobaczyć na stoisku Sony na targach International Broadcasting Convention (IBC) 2023 w Amsterdamie od 15 do 18 września 2023 r.

Dalsze informacje można znaleźć pod adresem pro.sony/ibc


[1] Obecnie obsługiwane są lokalne i prywatne sieci 5G. Dodanie obsługi publicznych sieci 5G jest planowane jesienią 2024 r.

[2] W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących użycia sieci 5G prosimy o skontaktowanie się z lokalnym przedstawicielstwem handlowym. Do transmisji przez sieć 5G potrzebne są urządzenia 5G.

[3] Obsługa zostanie dodana jesienią 2024 r.

[4] Obsługa zostanie dodana jesienią 2024 r.

[5] Interfejs realizujący różne funkcje sterowania obrazem i dźwiękiem z użyciem protokołów dedykowanych lub ogólnych.

[6] Licencje HZC-RCPCN2 i HZC-GWCN2 zostaną udostępnione jednocześnie z adapterem CNA-2, w grudniu 2023 r. Udostępnienie licencji HZC-MSUCN2 nastąpi wiosną 2024 r.

Tagi: mikserna żywoNetworked Livesony
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Grupa NEP wybiera najnowszy system modułowy do produkcji na żywo Sony MLS-X1

Grupa NEP wybiera najnowszy system modułowy do produkcji na żywo Sony MLS-X1

4 maja 2023
BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek

BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek

7 lutego 2021

Wprowadzenie usługi „Simple Live Streaming” w kamerach Sony HXR-NX80 i PXW-Z90 w nowej wersji wewnętrznego oprogramowania

17 grudnia 2019

Sony przedstawia prototyp nowego, 24-calowego monitora do produkcji 4K HDR

16 grudnia 2019

Sony i Verizon demonstrują, jak technologia 5G może zmienić transmisje na żywo z wydarzeń sportowych

15 grudnia 2019

MONITOR LILLIPUT 8.9” FULL HD HDMI

22 stycznia 2019

Aktualności

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?
Aktualności

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025
ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO
Aktualności

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025
Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej
Aktualności

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025
Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe
Aktualności

Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe

22 września 2025
Pozostało tylko 7 dni do BEIKS MEDIA SHOW 2025!
Aktualności

Pozostało tylko 7 dni do BEIKS MEDIA SHOW 2025!

29 sierpnia 2025
Cudowne  Życie
Aktualności

Cudowne Życie

5 sierpnia 2025

Wydarzenia

Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.
Wydarzenia

Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.

18 września 2025
„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku
Wydarzenia

„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku

29 sierpnia 2025
Nierzeczywiste „Przeźrocza”
Wydarzenia

Nierzeczywiste „Przeźrocza”

28 sierpnia 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!

21 sierpnia 2025
Nagrody Polish Days 2025
Wydarzenia

Nagrody Polish Days 2025

4 sierpnia 2025
25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo
Wydarzenia

25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo

17 lipca 2025
Święto kina w Konstancinie
Wydarzenia

Święto kina w Konstancinie

4 lipca 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria

25 czerwca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Sony w Zakopanem 20 października 2025
  • Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga? 28 września 2025
  • ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO 28 września 2025
  • Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej 28 września 2025
  • Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe 22 września 2025
  • Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni. 18 września 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .