Podczas tegorocznej edycji Camerimage goście festiwalu będą mieli okazję wkroczyć w świat wirtualnej rzeczywistości, uczestnicząc w aż trzech wydarzeniach związanych z tym tematem:
- VR a gry komputerowe na przykładzie Alicji w Krainie Wirtualnej Rzeczywistości
[seminarium Carbon Studio] - VR a klasyczne metody budowania filmowej fabuły, podobieństwa i różnice
[seminarium Macieja Gliwy, Baobab Studios] - Malarstwo cyfrowe – sztaluga vs galeria wirtualna
[wystawa Polskiej Grafiki Cyfrowej]
W poniedziałek, 14 listopada swoje seminarium poprowadzi gliwickie Carbon Studio, które stworzyło przygodową grę science-fiction ALICE VR. Podczas swojej prelekcji członkowie zespołu odpowiedzialnego za powstanie gry opowiedzą o tym, czym jest wirtualna rzeczywistość oraz dlaczego twórcy filmowi powinni się nią zainteresować, a także o wyzwaniach z jakimi musieli się zmierzyć podczas tworzenia ALICE VR i jak sobie z nimi poradzili. Zmierzą się również z zasadniczym pytaniem, czy i w jakim zakresie da się wykorzystać sprawdzone, filmowe sposoby prezentowania światów w medium VR.
Po prelekcji zapraszamy na trzecie piętro, do holu przy Sali Konferencyjnej, gdzie prowadzący seminarium członkowie ekipy Carbon Studio zaprezentują zainteresowanym słuchaczom wykreowany przez firmę świat, dając możliwość jego doświadczenia w wirtualnym wymiarze.
Seminarium: Alice Adventures in VR
Prowadzący: Carbon Studio [Aleksander Caban / Karolina Koszuta / Paweł Gajda]
Czas: poniedziałek, 14 listopada 2016, godz. 14.00 – 16.00
Miejsce: Opera Nova, Centrum Kongresowe, Sala Seminaryjna
Dwa dni później, w środę, 16 listopada, Maciej Gliwa, kierownik działu animacji filmu INVASION!, wyprodukowanego przez amerykańskie Baobab Studios, opowie o specyfice tworzenia fabuły w wirtualnej rzeczywistości i wyzwaniach związanych z tym nowym środkiem przekazu filmowego. Słuchacze seminarium dowiedzą się, czego nauczył się przechodząc z DreamWorks Animation do świata technologii VR oraz co myśli o niej jako zupełnie nowym sposobie kreacji światów i budowania fabuły.
Po prelekcji zapraszamy na trzecie piętro, do holu przy Sali Konferencyjnej gdzie Maciej Gliwa (przy wsparciu ekipy Polskiej Grafiki Cyfrowej) zaprezentuje przykłady filmów animowanych od początku tworzonych pod technologię VR, dając uczestnikom festiwalu możliwość obejrzenia ich w pełni wirtualnym wymiarze.
Seminarium: The Challenges of Virtual Reality
Prowadzący: Maciej Gliwa [Baobab Studios]
Czas: środa, 16 listopada 2016, godz. 13.00 – 15.00
Miejsce: Opera Nova, Centrum Kongresowe, Sala Seminaryjna
Ponadto w trakcie prawie całego tygodnia festiwalowego, w dniach 13-18 listopada, trwać będzie Wystawa Prac Malarstwa Cyfrowego ze wsparciem Technologii VR, zorganizowana przez Polską Grafikę Cyfrową. Wystawa dzieł artystów grafików reprezentowanych przez tę warszawską firmę to równoczesna ekspozycja prac w formie klasycznej wystawy dzieł sztuki na sztalugach oraz ich prezentacja w wirtualnej rzeczywistości. Przy stanowisku komputerowym uczestnicy festiwalu będą mieli okazję skorzystać z HTC Vive i obejrzeć prace graficzne w wirtualnej galerii oraz spróbować swoich sił w samodzielnym tworzeniu malarstwa cyfrowego.
Wystawa: Malarstwo Cyfrowe ze wsparciem Technologii VR
Organizator: Polska Grafika Cyfrowa
[Mikołaj Konopacki / Artur Paprocki / Iwona Wojnarowicz / Damian Galiński]
Czas: niedziela-piątek, 13-18 listopada 2016, cały dzień
Miejsce: Opera Nova, Centrum Kongresowe, Hol przy Sali Konferencyjnej na 3. Piętrze