Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Technika/sprzęt

Wiemy, jak wygląda najnowocześniejszy wóz transmisyjny Polsatu

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
6 października 2021
w Technika/sprzęt
Reading Time: 3min czytania
A A
Wiemy, jak wygląda najnowocześniejszy wóz transmisyjny Polsatu

Wóz transmisyjny, który powstaje dla telewizji Polsat to największy i najnowocześniejszy tego typu projekt w Europie. Przy jego realizacji Sony współpracuje z długoletnimi, zaufanymi partnerami: firmami 4Vison i Autokontener. Infrastruktura IP w połączeniu z wyposażeniem pozwalającym na realizację materiałów w dowolnych formatach da telewizji Polsat ogromny potencjał i niespotykaną dotychczas elastyczność produkcji. Dzięki technologii IP znikną kilometry kabli, a telewizja będzie mogła produkować sygnał w jakości Ultra HD z techniką HDR.

 „Wóz ten niewątpliwie będzie naszym flagowym środkiem produkcji i transmisji. Ze względu na ilość torów kamerowych i najnowocześniejszą technologię, ale również ze względu na wysoką jakość sygnałów, które będziemy produkować. – przyznaje Andrzej Szymański – Chief Technology Officer, Polsat – Wóz będzie wykorzystywany do produkcji największych form realizacyjnych takich jak festiwale, koncerty, a także najbardziej skomplikowane produkcje sportowe.”

Producenci sportowi narzucają bardzo konkretne formaty, w jakich ma pracować cały tor transmisyjny. Technologia IP pozwala na swobodny wybór każdego z możliwych formatów oraz szybką ich zmianę. 

„W tym wozie będzie możliwość pracy dla 28 osób. Polsat będzie więc w stanie zrealizować najbardziej skomplikowane, największe produkcje telewizyjne, bądź eventowe. – informuje Jarosław Płatek – Chief Executive Officer, 4Vision – Część elektryczna, zaprojektowana i w całości wykonana przez nas, użyta w tym wozie będzie zapewniała pełną kompatybilność z bardzo restrykcyjnymi wymaganiami UEFA.”

Co da to widzom Polsatu? Oznacza to transmisje sportowe na dużo wyższym poziomie, nie tylko dzięki większej szczegółowości obrazu wynikającej ze zwiększonej gęstości pikseli. Dzięki technice HDR (High Dynamic Range) również kolory będą lepiej odwzorowane, bardziej naturalne i żywe, a co za tym idzie programy będą atrakcyjniejsze i bardziej wartościowe dla widza. 

„Nowoczesne systemy telewizyjne wymagają bardzo sprawnego zarządzania. Nasza decyzja to użycie Sony LEO jako orkiestratora i Sony LSM jako systemu zarządzającego routingiem sygnałów wizyjnych.” – zdradza Karol Sulej, Live Production Solutions Consulting Architect Sony Professional.

Live Element Orchestrator (LEO) ma za zadanie podnosić efektywność zarządzania systemami produkcji na żywo, IP Live. Chodzi tu o sprawniejszą organizację produkcji IP, zdalne zarządzanie konfiguracją i pracą urządzeń podłączonych do sieci IP, czyli optymalizację wykorzystania  np. kamer, mikserów czy serwerów.

„W najbliższej przyszłości większość telewizji, a już zdecydowanie takie organizacje jak nasza będą wprowadzały produkcję zdalną. Myślimy o tym, aby w niedalekiej przyszłości zbudować centrum produkcyjne, które będzie w stanie za pomocą jednej załogi obsłużyć kilka różnych wydarzeń na przykład sportowych. Jest to bardzo daleko sięgająca optymalizacja” – dodaje Andrzej Szymański – Chief Technology Officer, Polsat.

Rozwiązania do zdalnej produkcji pozwalają w czasie rzeczywistym wykorzystać zasoby – nie tylko sprzęt i obiekty, ale także ludzi, znajdujące się w różnych lokalizacjach. Oznacza to ich bardziej efektywne i elastyczne wykorzystanie oraz realne obniżenie kosztów. Technologia przewidziana w budowanym wozie transmisyjnym umożliwia podłączanie dodatkowych wozów czy kamer w sposób tradycyjny, jak również z pomocą złącz światłowodowych w technologii IP.

„Najnowsza technologia wymaga znajomości przez ludzi, którzy ją projektują, ale również przyszłych użytkowników. Stąd dla nas jest niezwykle istotne, nie tylko to jak zaprojektujemy ten wóz, ale również jak wyszkolimy przyszłą załogę.” – podsumowuje Karol Sulej, Live Production Solutions Consulting Architect Sony Professional.

Tagi: 4Visonandrzej szymańskijarosław płatekkarol sulejLive ProductionpolsatSony Prowóz transmisyjny
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025
Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025

Farseeing FS-GP60/100/150W – Profesjonalne oświetlenie LED do filmowania i fotografii

27 lutego 2025

Panasonic rozszerza ofertę

23 lutego 2025

Dwukanałowy, system nakamerowy od Sennheisera

14 lutego 2025

Panasonic wprowadza na rynek ulepszoną kamerę PTZ 4K

3 lutego 2025

Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025
Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II
Aktualności

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025
Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini
Aktualności

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025

Wydarzenia

Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025
„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF
Wydarzenia

„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF

28 marca 2025
Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa
Wydarzenia

Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa

19 marca 2025
74. FORUM HUMANUM MAZURKAS
Wydarzenia

74. FORUM HUMANUM MAZURKAS

22 lutego 2025
„Kos” i „Strefa interesów” ze „Złotymi Taśmami” SFP
Wydarzenia

„Kos” i „Strefa interesów” ze „Złotymi Taśmami” SFP

13 lutego 2025
NAGRODY „KINA” 2024
Wydarzenia

NAGRODY „KINA” 2024

30 stycznia 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Młodzi i Film 15 maja 2025
  • Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym 12 maja 2025
  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 1 maja 2025
  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 24 kwietnia 2025
  • Zmarł Leszek Kopeć 23 kwietnia 2025
  • Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej. 17 kwietnia 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .