Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Technika/sprzęt

Wiemy, jak wygląda najnowocześniejszy wóz transmisyjny Polsatu

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
6 października 2021
w Technika/sprzęt
Reading Time: 3min czytania
A A
Wiemy, jak wygląda najnowocześniejszy wóz transmisyjny Polsatu

Wóz transmisyjny, który powstaje dla telewizji Polsat to największy i najnowocześniejszy tego typu projekt w Europie. Przy jego realizacji Sony współpracuje z długoletnimi, zaufanymi partnerami: firmami 4Vison i Autokontener. Infrastruktura IP w połączeniu z wyposażeniem pozwalającym na realizację materiałów w dowolnych formatach da telewizji Polsat ogromny potencjał i niespotykaną dotychczas elastyczność produkcji. Dzięki technologii IP znikną kilometry kabli, a telewizja będzie mogła produkować sygnał w jakości Ultra HD z techniką HDR.

 „Wóz ten niewątpliwie będzie naszym flagowym środkiem produkcji i transmisji. Ze względu na ilość torów kamerowych i najnowocześniejszą technologię, ale również ze względu na wysoką jakość sygnałów, które będziemy produkować. – przyznaje Andrzej Szymański – Chief Technology Officer, Polsat – Wóz będzie wykorzystywany do produkcji największych form realizacyjnych takich jak festiwale, koncerty, a także najbardziej skomplikowane produkcje sportowe.”

Producenci sportowi narzucają bardzo konkretne formaty, w jakich ma pracować cały tor transmisyjny. Technologia IP pozwala na swobodny wybór każdego z możliwych formatów oraz szybką ich zmianę. 

„W tym wozie będzie możliwość pracy dla 28 osób. Polsat będzie więc w stanie zrealizować najbardziej skomplikowane, największe produkcje telewizyjne, bądź eventowe. – informuje Jarosław Płatek – Chief Executive Officer, 4Vision – Część elektryczna, zaprojektowana i w całości wykonana przez nas, użyta w tym wozie będzie zapewniała pełną kompatybilność z bardzo restrykcyjnymi wymaganiami UEFA.”

Co da to widzom Polsatu? Oznacza to transmisje sportowe na dużo wyższym poziomie, nie tylko dzięki większej szczegółowości obrazu wynikającej ze zwiększonej gęstości pikseli. Dzięki technice HDR (High Dynamic Range) również kolory będą lepiej odwzorowane, bardziej naturalne i żywe, a co za tym idzie programy będą atrakcyjniejsze i bardziej wartościowe dla widza. 

„Nowoczesne systemy telewizyjne wymagają bardzo sprawnego zarządzania. Nasza decyzja to użycie Sony LEO jako orkiestratora i Sony LSM jako systemu zarządzającego routingiem sygnałów wizyjnych.” – zdradza Karol Sulej, Live Production Solutions Consulting Architect Sony Professional.

Live Element Orchestrator (LEO) ma za zadanie podnosić efektywność zarządzania systemami produkcji na żywo, IP Live. Chodzi tu o sprawniejszą organizację produkcji IP, zdalne zarządzanie konfiguracją i pracą urządzeń podłączonych do sieci IP, czyli optymalizację wykorzystania  np. kamer, mikserów czy serwerów.

„W najbliższej przyszłości większość telewizji, a już zdecydowanie takie organizacje jak nasza będą wprowadzały produkcję zdalną. Myślimy o tym, aby w niedalekiej przyszłości zbudować centrum produkcyjne, które będzie w stanie za pomocą jednej załogi obsłużyć kilka różnych wydarzeń na przykład sportowych. Jest to bardzo daleko sięgająca optymalizacja” – dodaje Andrzej Szymański – Chief Technology Officer, Polsat.

Rozwiązania do zdalnej produkcji pozwalają w czasie rzeczywistym wykorzystać zasoby – nie tylko sprzęt i obiekty, ale także ludzi, znajdujące się w różnych lokalizacjach. Oznacza to ich bardziej efektywne i elastyczne wykorzystanie oraz realne obniżenie kosztów. Technologia przewidziana w budowanym wozie transmisyjnym umożliwia podłączanie dodatkowych wozów czy kamer w sposób tradycyjny, jak również z pomocą złącz światłowodowych w technologii IP.

„Najnowsza technologia wymaga znajomości przez ludzi, którzy ją projektują, ale również przyszłych użytkowników. Stąd dla nas jest niezwykle istotne, nie tylko to jak zaprojektujemy ten wóz, ale również jak wyszkolimy przyszłą załogę.” – podsumowuje Karol Sulej, Live Production Solutions Consulting Architect Sony Professional.

Tagi: 4Visonandrzej szymańskijarosław płatekkarol sulejLive ProductionpolsatSony Prowóz transmisyjny
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

BEIKS Nowość – Libec TH-M Monopod Aluminiowy Zestaw (TH-M KIT)

BEIKS Nowość – Libec TH-M Monopod Aluminiowy Zestaw (TH-M KIT)

21 maja 2022
Kamery Panasonic z funkcją PTZ

Kamery Panasonic z funkcją PTZ

14 kwietnia 2022

AMP Visual TV wykorzysta w produkcjach nowy mikser Sony XVS-G1

28 stycznia 2022

VideoMic GO II

26 stycznia 2022

Canon poszerza serię monitorów referencyjnych o nowy model 18” 4K HDR

3 grudnia 2021

Monitor do edycji wideo – 10 warunków

25 listopada 2021

Aktualności

Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler
Aktualności

Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler

4 lipca 2022
Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!
Aktualności

Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

17 czerwca 2022
AMA Film Academy – już drugi rok kształci zawodowców filmowych w Warszawie
Aktualności

AMA Film Academy – już drugi rok kształci zawodowców filmowych w Warszawie

15 czerwca 2022
Karolina Mróz obejmuje stanowisko dyrektor zarządzającej w warszawskim studiu Human
Aktualności

Karolina Mróz obejmuje stanowisko dyrektor zarządzającej w warszawskim studiu Human

4 czerwca 2022
Kamera PTZ Panasonic na ruchomym wózku zwiększa elastyczność produkcji na żywo w studiu programu śniadaniowego serbskiej telewizji PINK.
Aktualności

Kamera PTZ Panasonic na ruchomym wózku zwiększa elastyczność produkcji na żywo w studiu programu śniadaniowego serbskiej telewizji PINK.

1 czerwca 2022
Zgłoszenia NNW
Aktualności

Zgłoszenia NNW

20 maja 2022

Wydarzenia

Święto Animacji
Wydarzenia

Święto Animacji

22 czerwca 2022
Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz
Wydarzenia

Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz

21 czerwca 2022
Short Waves dla Młodych
Wydarzenia

Short Waves dla Młodych

14 czerwca 2022
24. Gala ORŁÓW już 6 czerwca
Wydarzenia

24. Gala ORŁÓW już 6 czerwca

4 czerwca 2022
Krakowski Festiwal Filmowy
Wydarzenia

Krakowski Festiwal Filmowy

3 czerwca 2022
Arena Festival film & music w Ostródzie 2022
Wydarzenia

Arena Festival film & music w Ostródzie 2022

2 czerwca 2022
Więcej niż muzyka filmowa. Ogłaszamy program 15. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie
Wydarzenia

Więcej niż muzyka filmowa. Ogłaszamy program 15. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie

22 maja 2022
Panel filmoznawców, spotkanie z Jerzym Zelnikiem, pokaz filmu, warsztaty dla dzieci, wystawa Wokół Faraona i koncert zespołu Bastarda.
Wydarzenia

Panel filmoznawców, spotkanie z Jerzym Zelnikiem, pokaz filmu, warsztaty dla dzieci, wystawa Wokół Faraona i koncert zespołu Bastarda.

13 maja 2022

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Otwieramy zapisy na Plenery Film Spring Open 2022 6 lipca 2022
  • Nabór 2022 w szkole Wajdy już otwarty! 5 lipca 2022
  • Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler 4 lipca 2022
  • Jest już oficjalny teaser filmu Diplodok, pierwszego polskiego filmu animowanego 3D dla widowni familijnej 4 lipca 2022
  • Święto Animacji 22 czerwca 2022
  • Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz 21 czerwca 2022

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci dokumentalny dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser serial sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .