Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Pandemia zwielokrotniła znaczenie social mediów w reklamie i sprzedaży. Najbardziej zyskują wideo i podcasty

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
9 sierpnia 2021
w Aktualności, Wywiady
Reading Time: 4min czytania
A A
Pandemia zwielokrotniła znaczenie social mediów w reklamie i sprzedaży. Najbardziej zyskują wideo i podcasty

Wzrost znaczenia kanału wideo i InstaStories, do którego coraz większą wagę przykładają marki, a także dynamiczny wzrost form audio, głównie podcastów – to efekt pandemii, która bardzo wzmocniła znaczenie mediów społecznościowych w marketingu. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie. – Firmy, które w przyspieszonym tempie migrowały do internetu, wygenerowały też duże zapotrzebowanie na usługi takie jak marketing automation czy digital marketing, przez co na rynku powoli daje się we znaki brak rąk do pracy – zauważa prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski.

– Wykorzystanie mediów społecznościowych w czasie pandemii wzrosło i wyraźnie widać to we wszystkich metrykach, które mierzą ich działania. Widzimy też duże wzrosty w technologiach marketingowych wykorzystujących social media oraz w reklamie w SM.  Zasięg reklam na Facebooku od początku pandemii w samej tylko Europie Zachodniej osiągnął 20-proc. wzrost, a w Stanach Zjednoczonych sięgał blisko 100 proc. Zwłaszcza końcówka ubiegłego roku miała bardzo wysokie tempo wzrostu zasięgów w mediach społecznościowych – mówi agencji Newseria Biznes Michał Wojciechowski.

Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia sprawiły, że życie prywatne i zawodowe w większości przeniosło się do internetu. Grudniowe badanie Urzędu Komunikacji Elektronicznej („Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów”) pokazuje, że w 2020 roku średni czas, jaki Polacy spędzali w internecie, wydłużył się z czterech do pięciu i pół godziny. Średnio co trzeci Polak wskazał też, że podczas stanu epidemicznego najczęściej korzystał właśnie z portali społecznościowych.

Tym tropem podążyły też firmy, spośród których wiele – często z dnia na dzień – musiało wdrożyć online’owe kanały sprzedaży i komunikacji z klientami. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie.

– Są oczywiście branże, które w zupełności wycofały się z komunikacji z uwagi na pandemiczną sytuację. Natomiast z drugiej strony obserwujemy dużą aktywność firm, które odkrywają komunikację online’ową, odkrywają kanał sprzedaży internetowej i w tym obszarze pojawiło się wiele inwestycji – mówi prezes iPresso. – Wiele obaw zostało zweryfikowanych i przekutych w bardzo konkretne liczby, przede wszystkim w wyniki finansowe. Dla biznesu nie ma lepszego dowodu niż to, że to zarabia na siebie i potrafi być interesującym kanałem sprzedaży.

Firmy przenoszące swoją sprzedaż i komunikację do internetu wygenerowały na rynku bardzo duży popyt na usługi takie jak np. marketing automation, obsługa i zarządzanie e-commerce czy reklamą w social mediach.

– Pojawiło się rzeczywiście dużo pracy. To, co obserwujemy i co sami w tej chwili odczuwamy, to wręcz brak rąk do pracy – podkreśla ekspert.

Jak wynika z raportu eMarketer („US Social Media Usage. How the Coronavirus Is Changing Consumer Behavior”), w Stanach Zjednoczonych podczas pandemii COVID-19 wszystkie główne platformy społecznościowe odnotowały silny wzrost zaangażowania. Pandemia przyspieszyła rozwój m.in. transmisji na żywo, czatów wideo i gier na platformach społecznościowych. Ten trend zapewne utrzyma się także w erze postcovidowej.

Ubiegły rok był okresem dużych wzrostów zwłaszcza dla kanału wideo i instagramowych stories. Ten format ma już ponad pół miliarda obserwujących i cały czas rośnie w kilkuprocentowym tempie. Co istotne, jego potencjał dostrzegły również firmy.

– Ponad 50 proc. tego kanału jest w rękach marek i firmy podchodzą do niego bardzo świadomie, dostrzegają jego zasięg i wartość oraz dużo w niego inwestują. To była dosyć duża zmiana w ubiegłym roku w social mediach – mówi Michał Wojciechowski.

Ostatnie miesiące pokazały też dynamiczny wzrost kanału audio, głównie podcastów, który najpewniej wciąż będzie się rozwijać.

– Jeszcze ponad półtora roku temu mieliśmy około tysiąca aktywnych podcasterów, którzy poważnie podchodzili do tego tematu, a teraz jest ich ponad 5 tys. To pokazuje, z jak szybkim wzrostem mamy do czynienia. Technologie, które umożliwiają nam słuchanie, oglądanie i dyskutowanie w bardzo przyjazny i prosty sposób, sprawiają, że to właśnie te formaty i kanały komunikacji rosną najbardziej dynamicznie – podkreśla ekspert.

Tagi: E-commercemarketing automationmedia społecznościowepandemiasocial media
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Przedstawiamy nowych Asystentów Operatora, DIT, Focus Pullerów i Oświetlaczy, którzy ukończyli kierunek Operatorski Camera/Light w AMA Film Academy Warszawa

Przedstawiamy nowych Asystentów Operatora, DIT, Focus Pullerów i Oświetlaczy, którzy ukończyli kierunek Operatorski Camera/Light w AMA Film Academy Warszawa

16 lipca 2022
Nabór 2022 w szkole Wajdy już otwarty!

Nabór 2022 w szkole Wajdy już otwarty!

5 lipca 2022

Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler

4 lipca 2022

Treser owadów, alchemik czy polski Disney?

30 czerwca 2022

Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

17 czerwca 2022

Mikołaj Krawczyk: W polskich komediach romantycznych wątek miłości nie jest już motywem przewodnim. Dzięki temu zaskakują one widzów

16 czerwca 2022

Aktualności

Przedstawiamy nowych Asystentów Operatora, DIT, Focus Pullerów i Oświetlaczy, którzy ukończyli kierunek Operatorski Camera/Light w AMA Film Academy Warszawa
Aktualności

Przedstawiamy nowych Asystentów Operatora, DIT, Focus Pullerów i Oświetlaczy, którzy ukończyli kierunek Operatorski Camera/Light w AMA Film Academy Warszawa

16 lipca 2022
Nabór 2022 w szkole Wajdy już otwarty!
Aktualności

Nabór 2022 w szkole Wajdy już otwarty!

5 lipca 2022
Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler
Aktualności

Nowość w ofercie BEIKS – System Aktiv firmy Sachtler

4 lipca 2022
Treser owadów, alchemik czy polski Disney?
Aktualności

Treser owadów, alchemik czy polski Disney?

30 czerwca 2022
Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!
Aktualności

Rusza „AKADEMIA PANA KLEKSA”!

17 czerwca 2022
AMA Film Academy – już drugi rok kształci zawodowców filmowych w Warszawie
Aktualności

AMA Film Academy – już drugi rok kształci zawodowców filmowych w Warszawie

15 czerwca 2022

Wydarzenia

WAMA Film Festival
Wydarzenia

WAMA Film Festival

7 sierpnia 2022
Nowe Horyzonty
Wydarzenia

Nowe Horyzonty

30 lipca 2022
Akademia Filmowa Festiwalu NNW ogłasza nabór projektów na PITCHING FORUM
Wydarzenia

Akademia Filmowa Festiwalu NNW ogłasza nabór projektów na PITCHING FORUM

28 lipca 2022
Najnowsze filmy Piotra Domalewskiego, Jana Holoubka, Darii Woszek we Wrocławiu!
Wydarzenia

Najnowsze filmy Piotra Domalewskiego, Jana Holoubka, Darii Woszek we Wrocławiu!

15 lipca 2022
Filmy konkursowe 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
Wydarzenia

Filmy konkursowe 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych

14 lipca 2022
Otwieramy zapisy na Plenery Film Spring Open 2022
Wydarzenia

Otwieramy zapisy na Plenery Film Spring Open 2022

6 lipca 2022
Święto Animacji
Wydarzenia

Święto Animacji

22 czerwca 2022
Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz
Wydarzenia

Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz

21 czerwca 2022

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • WAMA Film Festival 7 sierpnia 2022
  • Nowe Horyzonty 30 lipca 2022
  • Akademia Filmowa Festiwalu NNW ogłasza nabór projektów na PITCHING FORUM 28 lipca 2022
  • Przedstawiamy nowych Asystentów Operatora, DIT, Focus Pullerów i Oświetlaczy, którzy ukończyli kierunek Operatorski Camera/Light w AMA Film Academy Warszawa 16 lipca 2022
  • Najnowsze filmy Piotra Domalewskiego, Jana Holoubka, Darii Woszek we Wrocławiu! 15 lipca 2022
  • Filmy konkursowe 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych 14 lipca 2022

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci dokumentalny dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser serial sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .