Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Oko w oko…

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
23 grudnia 2020
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Oko w oko…

Kiedy dwa lata temu Eizo pokazało światu swój pierwszy monitor referencyjny HDR, wydawało się, że producentowi ciężko będzie stworzyć coś lepszego. A jednak – dowodem jest model Eizo ColorEdge Prominence CG3146, monitor referencyjny HDR z wbudowanym kalibratorem.

Jego poprzednik – CG3145 odnalazł się na wąskim rynku monitorów referencyjnych; został dobrze odebrany przez użytkowników i wysoko oceniony przez profesjonalistów zajmujących się zarządzaniem kolorem. Zarówno możliwości jak i cena sprawiały, że dotychczasowi liderzy zaczęli intensywnie odczuwać na plecach oddech konkurencji. Wraz z pojawieniem się nowego modelu Prominence CG3146 sytuacja się odwróciła, teraz Eizo będzie musiało bacznie oglądać się za siebie…

Prominence – warto wiedzieć

ColorEdge Prominence CG3146 ma ekran o przekątnej 31,1” i rozdzielczości DCI-4K (4096 x 2160). Oferuje wysoki poziom jasności 1000 cd/m2 oraz współczynnik kontrastu 1 000 000:1, co pozwala wyświetlać materiały w rzeczywistej rozpiętości tonalnej HDR. Monitor dysponuje szeregiem złączy pozwalających na podłączenie różnych urządzeń stosowanych w profesjonalnej postprodukcji:
Single-Link 12G/6G/3G/HD-SDI i Dual-Link lub Quad-Link 3G/HD-SDI (obsługa VPID dla połączeń SDI), HDMI i DisplayPort.

Kalibracja kolorów

CG3146 to pierwszy monitor referencyjny HDR z wbudowanym kalibratorem. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w zakresie kalibracji sprzętowej, Eizo wyposażyło CG3146 w zaawansowany czujnik umożliwiający zachowanie wiernej reprodukcji kolorów w miarę upływu czasu i upraszczający proces zarządzania kolorem. Oprogramowanie do zarządzania kolorem Eizo ColorNavigator 7 pozwala regularnie przeprowadzać kalibrację i wygodnie kontrolować jakość obrazu. Możliwe jest m.in. jednoczesne
kalibrowanie wszystkich trybów wyświetlania, stworzenie harmonogramu kalibracji
oraz kontrola jakości wszystkich monitorów ColorEdge wykorzystywanych w obrębie
jednej organizacji. Szerokogamutowy panel umożliwia odwzorowanie 99% przestrzeni DCI-P3, wyświetlane kolory dobierane są na podstawie trójwymiarowej tablicy LUT RGB, a płynne przejścia tonalne możliwe dzięki wyświetlaniu 10-bitowych kolorów z 24-bitowej tabeli LUT. Podobnie jak jego poprzednik, ColorEdge Prominence CG3146 prawidłowo wyświetla zarówno bardzo jasne, jak i bardzo ciemne obszary
obrazu, nie pogarszając jakości jednych na rzecz drugich. Jest to efekt niemożliwy do
osiągnięcia na monitorach SDR. Monitory referencyjne Eizo ColorEdge Prominence
eliminują ograniczenia występujące w pozostałych technologiach HDR: ABL (Auto Brightness Limiter) oraz Local Dimming. Dzięki temu wyświetlają obrazy w standardzie HDR bez efektu halo ani blaknięcia jasnych kolorów, zapewniając wierną reprodukcję barw i jasności.

ColorEdge Prominence CG3146 obsługuje krzywe gamma HLG (Hybrid Log-Gamma) oraz PQ (Perceptual Quantization) stosowane do wyświetlania i edytowania materiałów wideo HDR w filmie i telewizji. Zoptymalizowane krzywe gamma sprawiają, że obrazy wyglądają bardziej naturalnie i realistycznie dla ludzkiego oka niż obrazy wyświetlane w technologii SDR.

Udogodnienia

Wbudowany kalibrator, który praktycznie uwalnia użytkownika od ciągłego kontrolowania jakości wyświetlanego obrazu, jest z pewnością najważniejszym udogodnieniem w nowej wersji Prominence. Na wniosek użytkowników zastosowano też specjalne pokrętło, które w płynny i intuicyjny dla kolorystów sposób pozwala
na zmianę ustawień monitora. Na kolory i jasność monitora LCD mogą wpływać wahania temperatury w otoczeniu oraz temperatury samego urządzenia. ColorEdge Prominence CG3146 wyposażono więc we wbudowany czujnik, który wykrywa zmiany
temperatury wewnątrz monitora oraz oszacowuje temperaturę otoczenia, a następnie dopasowuje przejścia tonalne, kolory, jasność i inne ustawienia monitora tak, aby obraz cały czas wyświetlał się prawidłowo. Algorytm wykorzystywany przez sztuczną inteligencję (AI) w modelu Prominence CG3146 umożliwia wykrywanie temperatury
i regulację ustawień nawet przy wysokim poziomie jasności. Tymczasem opatentowana technologia Eizo Due (Digital Uniformity Equalizer) koryguje odchylenia temperatury barwowej i jasności na całym ekranie, zapewniając stabilne wyświetlanie obrazu.

Karolina Trojanowska

Artykuł ukazał się w drukowanym wydaniu Film&TV Kamera 04/2020

Film&TV Kamera 04/2020 – co w numerze
Tagi: EizoEizo ColorEdge ProminenceHDRkarolina trojanowskamonitor
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych

17 czerwca 2025
ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Aktualności

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych
Aktualności

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych

17 czerwca 2025
ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów
Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025
Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Wydarzenia

Święto kina w Konstancinie
Wydarzenia

Święto kina w Konstancinie

4 lipca 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria

25 czerwca 2025
Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół
Wydarzenia

Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół

15 czerwca 2025
TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia

31 maja 2025
Tarnowska Nagroda Filmowa
Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025
65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider
Wydarzenia

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025
Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Święto kina w Konstancinie 4 lipca 2025
  • Nowe wydanie Film&TV Kamera 2/2025 26 czerwca 2025
  • BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria 25 czerwca 2025
  • Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych 17 czerwca 2025
  • Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół 15 czerwca 2025
  • ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów 1 czerwca 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .