Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii (wideo)

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
21 marca 2020
w Aktualności, Wywiady
Reading Time: 3min czytania
A A
Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii (wideo)

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii, formatów ScreenX czy 4DX. Pozwala też na lepszą interakcję z widzem – ocenia Justyna Krzyżanowska z New Age Media.

Justyna Krzyżanowska, international marketing manager, New Age Media

– Marketerzy doceniają to, że w kinie docierają do konkretnych grup odbiorców. Wpływają na to aspekty demograficzne i behawioralne. Kina są zlokalizowane w największych miastach, centrach handlowych, z widownią złożoną z ludzi wykształconych, aktywnych zawodowo, często otwartych na nowe technologie i z dużym potencjałem zakupowym. Te wszystkie aspekty sprawiają, że budżety reklamowe w kinie są coraz większe – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Justyna Krzyżanowska, international marketing manager w New Age Media.

Z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media wynika, że w 2019 roku wydatki na reklamę w kinie wzrosły do blisko 2 mld zł. Dla porównania, do telewizji trafiło 20,3 mld zł, a do radia – 8,4 mld. Najszybciej wydatki na reklamę rosły w telewizji (nieco ponad 18 proc.) i w kinie (17,2 proc.).

– W całym torcie reklamowym, z uwzględnieniem wszystkich mediów, udział reklamy kinowej wynosi 2 proc. – mówi Justyna Krzyżanowska. – Musimy tylko pamiętać, że ten udział nie odzwierciedla wszystkich możliwości, które mamy w kinie, i istoty reklamy kinowej.

Jak ocenia ekspertka, reklama kinowa daje możliwość wykorzystania nowych technologii, m.in. ScreenX, w której na ścianach są dodatkowe ekrany, czy 4DX, w której dzięki zaawansowanym rozwiązaniom środowiskowym widz staje się częścią projekcji.

– Drugim elementem jest możliwość tworzenia interakcji z klientami w przestrzeni kinowej. Marketerzy mogą wykorzystać korytarze i sale kinowe, by stworzyć mnóstwo okazji do kontaktu z klientem, ale również interakcji z produktem czy z marką – wskazuje Justyna Krzyżanowska.

Zenith ocenia, że w 2020 roku reklama kinowa będzie rosnąć szybciej niż rynek (o 4,6 proc.) i będzie jedynym segmentem z potencjałem wzrostu wśród mediów niecyfrowych. Globalne prognozy na lata 2019–2022 mówią także o dynamicznym wzroście wydatków – o 11,5 proc. rocznie. Będzie to trzecie – po wideo online i mediach społecznościowych – tempo w tym okresie. Nadal jednak w globalnym torcie reklamowym udział kina nie przekroczy 1 proc.

Na popularność tego segmentu reklamowego wpływa z pewnością większa częstotliwość chodzenia do kina. W 2019 roku, po raz pierwszy po 1989 roku, sprzedano ponad 60 mln biletów. Dla porównania, w 2018 roku było to ok. 59 mln, w 2017 – 56,6 mln, a w 2016 roku – 52 mln.

– Marketerzy i reklamodawcy śledzą statystyki filmów, jest to dla nich bardzo ważne, tak samo jak dla nas. Wysokie wyniki frekwencyjne zapewniają realizację ich kampanii marketingowych i sukces podjętych aktywności – mówi Justyna Krzyżanowska.

Tagi: biletekranFilmfrekwencja w kinachinternational marketing managerJustyna KrzyżanowskakinakinoMarketingNew Age MediaReklamareklamodawcatechnologie kinowewydatki na reklamę w kinie
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

FESTIWAL FILMÓW POLSKICH „WISŁA” WRACADO CHORWACJI!

FESTIWAL FILMÓW POLSKICH „WISŁA” WRACA
DO CHORWACJI!

3 października 2023
Przedłużony termin zgłoszeń filmów na KIFF

Przedłużony termin zgłoszeń filmów na KIFF

28 września 2023

6 października rozpoczyna się 39. Warszawski Festiwal Filmowy

28 września 2023

15 września dniem bez wpisowego w AMA

15 września 2023

Sony zapowiada nowe panele Crystal LED VERONA, przeznaczone do wirtualnej produkcji

14 września 2023

Sony zapowiada BURANO – nową, cyfrową kamerę filmową z rodziny CineAlta

14 września 2023

Aktualności

FESTIWAL FILMÓW POLSKICH „WISŁA” WRACADO CHORWACJI!
Aktualności

FESTIWAL FILMÓW POLSKICH „WISŁA” WRACA
DO CHORWACJI!

3 października 2023
Przedłużony termin zgłoszeń filmów na KIFF
Aktualności

Przedłużony termin zgłoszeń filmów na KIFF

28 września 2023
6 października rozpoczyna się 39. Warszawski Festiwal Filmowy
Aktualności

6 października rozpoczyna się 39. Warszawski Festiwal Filmowy

28 września 2023
15 września dniem bez wpisowego w AMA
Aktualności

15 września dniem bez wpisowego w AMA

15 września 2023
Sony zapowiada nowe panele Crystal LED VERONA, przeznaczone do wirtualnej produkcji
Aktualności

Sony zapowiada nowe panele Crystal LED VERONA, przeznaczone do wirtualnej produkcji

14 września 2023
Sony zapowiada BURANO – nową, cyfrową kamerę filmową z rodziny CineAlta
Aktualności

Sony zapowiada BURANO – nową, cyfrową kamerę filmową z rodziny CineAlta

14 września 2023

Wydarzenia

20. edycja Europejskiego Festiwalu Filmowego INTEGRACJA TY I JA
Wydarzenia

20. edycja Europejskiego Festiwalu Filmowego INTEGRACJA TY I JA

26 września 2023
Event Nowych Technologii Zdjęć Filmowych
Wydarzenia

Event Nowych Technologii Zdjęć Filmowych

31 sierpnia 2023
Sony na targach IBC 2023: Creativity Connected. Połączone rozwiązania ułatwiają działalność twórczą
Wydarzenia

Sony na targach IBC 2023: Creativity Connected. Połączone rozwiązania ułatwiają działalność twórczą

16 sierpnia 2023
Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu: Kino? Naturalnie
Wydarzenia

Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu: Kino? Naturalnie

24 lipca 2023
Perfect Days Wima Wendersa otworzy, Przejścia Iry Sachsa zamkną 23. MFF mBank Nowe Horyzonty. Znamy program tegorocznej edycji
Wydarzenia

Perfect Days Wima Wendersa otworzy, Przejścia Iry Sachsa zamkną 23. MFF mBank Nowe Horyzonty. Znamy program tegorocznej edycji

19 lipca 2023
Nowe Horyzonty – co w programie?
Wydarzenia

Nowe Horyzonty – co w programie?

14 lipca 2023
Rozpoczyna się Festiwal Młodzi i Film
Wydarzenia

Rozpoczyna się Festiwal Młodzi i Film

8 czerwca 2023
Festiwal Młodzi i Film – Nakręceni na Teatrotekę
Wydarzenia

Festiwal Młodzi i Film – Nakręceni na Teatrotekę

2 czerwca 2023

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • FESTIWAL FILMÓW POLSKICH „WISŁA” WRACA
    DO CHORWACJI!
    3 października 2023
  • Romantyczne duety Magdaleny Boczarskiej. 20 października zobaczymy aktorkę w kinach w kontynuacji kultowej „Różyczki”. 2 października 2023
  • Przedłużony termin zgłoszeń filmów na KIFF 28 września 2023
  • 6 października rozpoczyna się 39. Warszawski Festiwal Filmowy 28 września 2023
  • 20. edycja Europejskiego Festiwalu Filmowego INTEGRACJA TY I JA 26 września 2023
  • Nowe wydanie Film&TV Kamera 03/2023 17 września 2023

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktor aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci dokumentalny dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .