Wydarzenie: Kids Kino Industry – międzynarodowe forum koprodukcyjne skierowane do branży filmowej i osób zainteresowanych tworzeniem treści audiowizualnych dla młodego widza.
Data: 29.09-2.10.2020
Miejsce: online
Pozostały niecałe dwa tygodnie do rozpoczęcia 4. edycji Kids Kino Industry, międzynarodowego forum koprodukcyjnego. Tegoroczna edycja została przeniesiona do świata online, sam program wydłużono z trzech do czterech dni. Dodatkowo w oczekiwaniu na tegoroczną edycję organizatorzy przygotowali cykl bezpłatnych webinarów odbywających się na platformie ZOOM. Ostatni darmowy webinar zaplanowany jest na 21 września, tydzień przed rozpoczęciem wydarzenia.
„Curse or Blessing. Co-Production In A Changed Environment”
Tematem webinaru będą koprodukcje. Podczas spotkania poznamy pierwsze szczegóły dotyczące filmu fabularnego pt. „Misja Ulji Funk” wyprodukowanego przez In Good Company GmbH (Niemcy) we współpracy z ShipsBoy (Polska) i Samsa Film (Luksemburg). Porozmawiamy o szczególnej sytuacji, z którą musieli zmierzyć się twórcy. Produkcja filmu nie została wstrzymana i była kontynuowana podczas Lockdownu. Wspólnie z twórcami, partnerami i przedstawicielami instytucji finansujących będziemy rozmawiać o wyzwaniach stojących przed międzynarodowymi koprodukcjami i przyszłych perspektywach ich finansowania. Webinarowi towarzyszyć będzie sesja pytań i odpowiedzi.
Prelegenci: Roshanak Behesht Nedjad (założycielka i producentka In Good Company GmbH, Niemcy), Krystyna Kantor (producenkat liniowa ShipsBoy, Polska), Susan Newman-Baudais (Head of the Co-Production Programme, Eurimages, Francja), Anke Lindemann (Head of Children & Family Programme, MDR, Niemcy), Claas Danielsen (Dyrektor Zarządzający Centralnego Niemieckiego Funduszu Regionalnego MDM, Niemcy). Spotkanie moderować będzie Agnieszka Dziedzic, założycielka i producentka Koi Studio. Webinar organizowany jest we współpracy z Association for the Promotion of German Children’s Film i Kids Regio.
Link do bezpłatnej rejestracji: https://www.kidskinoindustry.pl/webinar-registration/.
Trwa sprzedaż akredytacji na Kids Kino Industry
Kids Kino Industry to międzynarodowe wydarzenie skierowane do przedstawicieli branży filmowej, studentów szkół filmowych, dziennikarzy i wszystkich zainteresowanych kinem dla młodego widza. Każdego roku w wydarzeniu bierze udział ponad 200 międzynarodowych gości i około 70 decydentów (dystrybutorów, agentów sprzedaży, przedstawicieli platform VOD, nadawców czy instytutów filmowych). Tegoroczna edycja odbędzie się online głównie za pośrednictwem platformy ZOOM i Meeting Mojo. Akredytacje w niższej cenie – 90 zł – dostępne są do 20 września, po tej dacie cena wzrośnie.
Bezpośredni link do zakupu akredytacji: https://www.kidskinoindustry.pl/registration/.
Kluczowymi punktami programu Kids Kino Industry są sesje pitchingowe i spotkania 1:1. W tym roku na wydarzenie zakwalifikowało się 27 projektów filmów oraz seriali dla dzieci i młodzieży z całego świata oraz 12 projektów biorących udział w warsztatach developmentowych Kids Kino.Lab (nabór na kolejną edycję trwa do 23 października).
Dla twórców, przedstawicieli instytucji finansujących i festiwali jest to doskonała okazja na znalezienie koproducenta, partnera, dystrybutora, agenta sprzedaży czy miejsca premiery dla swojego projektu.
Kolejnym ważnym punktem programu są indywidualne konsultacje z ekspertami specjalizującymi się m.in. w marketingu filmowym czy doradztwie scenariuszowym. W tym roku posiadacze akredytacji będą mogli skonsultować się m.in. z Andrew Kavanaghem, Jesperem Møllerem czy Mauricem Whellerem, doradzającym takim firmom jak Warner, Disney, Sony, BBC, Google, Netflix czy Nickelodeon.
Poza indywidualnymi spotkaniami i konsultacjami oraz sesjami pitchingowymi na uwagę zasługuje panel „Going International – Markets, Festivals, Conferences And Labs For Kids Content”. Nie wychodząc z domu, uczestnicy spotkania będą mogli poznać, dowiedzieć się więcej o wiodących międzynarodowych wydarzeniach i zadać pytania ich przedstawicielom. Wśród gości spotkania znaleźli Marlene Wegener z Animation Production Days, Greg Childs z Children’s Media Conference (CMC), Lennart Ström zM:Brane, Nienke Poelsma z Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Cinekid, Matija Strum z CEE Animation, Silvina Cornillon z Ventana Sur czy Anne Schultka z Kids Regio.
Dla stawiających pierwsze kroki
Wszystkie poprzednio wymienione wydarzenia przeznaczone są zarówno dla doświadczonych przedstawicieli branży filmowej, jak i stawiających pierwsze kroki w branży. Np. podczas panelu „Going International” młodzi, początkujących filmowcy mogą dowiedzieć się jakich projektów szukają konkretne wydarzenia, gdzie mogą rozwijać swoje pomysły, gdzie szukać wsparcia, w jakich warsztatach warto wziąć udział.
W programie znalazły się też wykłady mistrzowskie czy warsztaty. Dla młodych twórców z pewnością warte uwagi jest spotkanie z młodą belgijską reżyserką Frederike Migom, autorką nagradzanego filmu „Binti”, która poprowadzi wykład pod tytułem „My First Movie – How to Develop a Story for a Children’s Audience”. Dla scenarzystów, reżyserów i producentów organizatorzy przygotowali także warsztaty „How To Get Back On Track With Your Story” z Paulem Tylorem.
Dla wszystkich producentów i twórców szukających partnerów dla swoich projektów czy składających tzw. pakiety, obowiązkowy jest wykład „Building the Bible”. Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się jak przygotować tzw. Bible albo Pitch Bible, jak „zareklamować” swój projekt i czego szukają przedstawiciele wybranych platform. Uczestnicy poznają metody tworzenia standardowej 2-stronnicowej „ulotki” i 10-stroniccowej prezentacji.
Podczas wykładu połączonego z Q&A pt. „Knowing your Film from the Inside Out – Become the Ultimate Ambassador!” na przykładzie dwóch produkcji scenarzyści i producenci będą mogli przekonać się, jak znajomość zachowań publiczności wobec różnych gatunków wpływa na dobór strategii dystrybucyjnej, oraz jak stać się ambasadorem swojego projektu. Wykład poprowadzą Alison Norrington i Fulko Kuindersma. Kids Kino Industry jest współfinansowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Kreatywną Europę.