Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii (wideo)

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
21 marca 2020
w Aktualności, Wywiady
Reading Time: 3min czytania
A A
Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii (wideo)

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii, formatów ScreenX czy 4DX. Pozwala też na lepszą interakcję z widzem – ocenia Justyna Krzyżanowska z New Age Media.

Justyna Krzyżanowska, international marketing manager, New Age Media

– Marketerzy doceniają to, że w kinie docierają do konkretnych grup odbiorców. Wpływają na to aspekty demograficzne i behawioralne. Kina są zlokalizowane w największych miastach, centrach handlowych, z widownią złożoną z ludzi wykształconych, aktywnych zawodowo, często otwartych na nowe technologie i z dużym potencjałem zakupowym. Te wszystkie aspekty sprawiają, że budżety reklamowe w kinie są coraz większe – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Justyna Krzyżanowska, international marketing manager w New Age Media.

Z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media wynika, że w 2019 roku wydatki na reklamę w kinie wzrosły do blisko 2 mld zł. Dla porównania, do telewizji trafiło 20,3 mld zł, a do radia – 8,4 mld. Najszybciej wydatki na reklamę rosły w telewizji (nieco ponad 18 proc.) i w kinie (17,2 proc.).

– W całym torcie reklamowym, z uwzględnieniem wszystkich mediów, udział reklamy kinowej wynosi 2 proc. – mówi Justyna Krzyżanowska. – Musimy tylko pamiętać, że ten udział nie odzwierciedla wszystkich możliwości, które mamy w kinie, i istoty reklamy kinowej.

Jak ocenia ekspertka, reklama kinowa daje możliwość wykorzystania nowych technologii, m.in. ScreenX, w której na ścianach są dodatkowe ekrany, czy 4DX, w której dzięki zaawansowanym rozwiązaniom środowiskowym widz staje się częścią projekcji.

– Drugim elementem jest możliwość tworzenia interakcji z klientami w przestrzeni kinowej. Marketerzy mogą wykorzystać korytarze i sale kinowe, by stworzyć mnóstwo okazji do kontaktu z klientem, ale również interakcji z produktem czy z marką – wskazuje Justyna Krzyżanowska.

Zenith ocenia, że w 2020 roku reklama kinowa będzie rosnąć szybciej niż rynek (o 4,6 proc.) i będzie jedynym segmentem z potencjałem wzrostu wśród mediów niecyfrowych. Globalne prognozy na lata 2019–2022 mówią także o dynamicznym wzroście wydatków – o 11,5 proc. rocznie. Będzie to trzecie – po wideo online i mediach społecznościowych – tempo w tym okresie. Nadal jednak w globalnym torcie reklamowym udział kina nie przekroczy 1 proc.

Na popularność tego segmentu reklamowego wpływa z pewnością większa częstotliwość chodzenia do kina. W 2019 roku, po raz pierwszy po 1989 roku, sprzedano ponad 60 mln biletów. Dla porównania, w 2018 roku było to ok. 59 mln, w 2017 – 56,6 mln, a w 2016 roku – 52 mln.

– Marketerzy i reklamodawcy śledzą statystyki filmów, jest to dla nich bardzo ważne, tak samo jak dla nas. Wysokie wyniki frekwencyjne zapewniają realizację ich kampanii marketingowych i sukces podjętych aktywności – mówi Justyna Krzyżanowska.

Tagi: biletekranFilmfrekwencja w kinachinternational marketing managerJustyna KrzyżanowskakinakinoMarketingNew Age MediaReklamareklamodawcatechnologie kinowewydatki na reklamę w kinie
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

28 października 2025
Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025

Aktualności

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu
Aktualności

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

28 października 2025
Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”
Aktualności

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025
Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu
Aktualności

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025
Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?
Aktualności

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025
ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO
Aktualności

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025
Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej
Aktualności

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025

Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA
Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA

22 października 2025
Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego
Wydarzenia

Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego

20 października 2025
Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.
Wydarzenia

Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.

18 września 2025
„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku
Wydarzenia

„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku

29 sierpnia 2025
Nierzeczywiste „Przeźrocza”
Wydarzenia

Nierzeczywiste „Przeźrocza”

28 sierpnia 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!

21 sierpnia 2025
Nagrody Polish Days 2025
Wydarzenia

Nagrody Polish Days 2025

4 sierpnia 2025
25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo
Wydarzenia

25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo

17 lipca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu 28 października 2025
  • Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!” 23 października 2025
  • Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA 22 października 2025
  • Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu 21 października 2025
  • Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego 20 października 2025
  • Sony w Zakopanem 20 października 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .