ORKA po raz kolejny zaangażowała się w przygotowanie Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu. Istotną częścią tegorocznej 20. edycji są renifery stworzone z pomocą najnowocześniejszych narzędzi: technologii wirtualnej produkcji i ekranów LED.Już po raz 20 Polsat przygotowuje Mikołajkowy Blok Reklamowy, a Studio ORKA ogłasza swoje zaangażowanie w tworzenie kreacji wnoszącej świąteczną atmosferę i zachęcającej Polki i Polaków do pomocy najbardziej potrzebującym. Wydarzenie, od 20 lat dostarczające widzom radości i emocji, rozpoczęła kampania, która zaprasza ich do wsparcia charytatywnego celu poprzez oglądanie mikołajkowego programu emitowanego 6 grudnia o godzinie 18.45. Prezenterzy i aktorzy związani ze stacją, tradycyjnie występujący w roli Mikołajów, również w tym roku zachęcają do udziału w tej szlachetnej akcji. Co roku angażujemy się w Mikołajkowy Blok Reklamowy Polsatu, ale tym razem poszliśmy o krok dalej. ORKA od kilku lat postprodukuje filmy w ramach tej charytatywnej akcji a nasi eksperci od efektów specjalnych kreują w 3D renifery. W tym roku renifery są pełnoprawnymi bohaterami reklamy, a ich rola jest szczególnie ważna – to było duże wyzwanie– mówi Magdalena Zimecka, CEO ORKA.
W tym roku po raz pierwszy zespół wysoce wykwalifikowanych ekspertów ORKI do stworzenia spektakularnego bajkowego świata Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu wykorzystał najnowocześniejsze narzędzia: wirtualną produkcję i ekrany LED. Studio, które od kilku lat odpowiedzialne jest za postprodukcję filmów tej kampanii, wprowadziło te innowacje, by stworzyć wyjątkowych i pełnoprawnych bohaterów reklamy – renifery w technologii 3D. Ta decyzja pozwoliła na wykreowanie jeszcze bardziej magicznego i nowoczesnego doświadczenia dla widzów.Reżyserem tegorocznej kampanii jest Armin Kurasz, który gwarantuje spektakularne efekty wizualne i magiczną atmosferę podczas Mikołajkowego Bloku Reklamowego.
Chcieliśmy, żeby akcja filmów działa się w niezwykłych sceneriach, dlatego zdecydowaliśmy się użyć tutaj techniki Wirtualnej Produkcji, dzięki której mogliśmy przenieść się w wiele niesamowitych lokacji. Z pomocą przyszło tutaj studio VuFinder które pomogło nam stworzyć te niezwykłe przestrzenie. Natomiast motywem przewodnim kampanii są renifery, które jednocześnie są jednymi z najważniejszych bohaterów filmu. To one prowokują całą historię, motywują naszych „ludzkich” bohaterów do działania i oglądania Mikołajkowego Bloku Reklamowego. Chciałem, żeby z jednej strony były to magiczne, niezwykłe i charyzmatyczne postaci ale jednak wizualnie jak najbardziej autentyczne, szczegółowe, osadzone w naszym świecie. I tutaj z pomocą przyszła ekipa ORKI która już od początkowego etapu uczestniczyła w pracach nad koncepcją– mówi Armin Kurasz, reżyser Dla wirtualnej produkcji nie ma żadnych ograniczeń poza wyobraźnią, dlatego z wielką przyjemnością wykorzystaliśmy tę technologię, by na potrzeby Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu wykreować bajkowe przestrzenie i krajobrazy takie jak gabinet św. Mikołaja czy niebiański lot saniami. Największym wyzwaniem były renifery, które w tym roku odgrywają wyjątkowo ważne role w kampanii. Myślę, że stanęliśmy na wysokości zadania i nasze kreacje będą cieszyć oczy i serca publiczności – dodaje Katarzyna Kozłowska, Head of Production, ORKA.
Studio produkcyjne ORKA od ponad 20 lat istnienia zrealizowało tysiące projektów z zakresu postprodukcji i koprodukcji filmów pełnometrażowych, seriali oraz reklam (Play – P4, Reckitt) i kampanii społecznych. W swoim dorobku ma m.in. prace przy postprodukcji filmów “Infinite Storm”, “Snot and Splash”, “Iluzja”, “Miłość na pierwszą stronę”, „Czarny Młyn”, „Król”, „Gareth Jones”.
źródło: prowly.com