W czasie Festiwalu Camerimage Sony zaprezentowało oficjalnie swoją najnowszą cyfrową kamerę filmową: Venice 2.
W przyszłym wydaniu pisma kamerę przetestuje Jan Paweł Pełech. Póki co krótka opinia operatora o nowych możliwościach Venice 2:
Nie mogłem niestety w tym wydarzeniu uczestniczyć osobiście ale obejrzałem wszystko online. A że wcześniej, dzięki uprzejmości producenta, zostałem zapoznany ze szczegółami nowego aparatu to wiem już o niej całkiem sporo. Ale dotąd byłem zobowiązany zachować wszystko w tajemnicy.
Mam również nadzieję że będę miał możliwość pobawienia się nią i napisania o niej do kolejnego numeru „Film & Tv Kamera”.
Póki co muszę polegać na opiniach dwóch znakomitych operatorów którzy już mieli okazję na niej trochę popracować: Roberta McLachlana, ASC i Rob Hardy, BSC. Ich opinii można posłuchać, a rezultaty ich pracy zobaczyć częściowo w filmie promocyjnym Sony.
Na razie garść szczegółów:
• Mniejsze rozmiary i waga przy wewnętrznym zapisie na kartach AXS w formacie X-OCN albo Apple 4K ProRes 4444 lub 422 HQ – bez konieczności podłączania rejestratora AXS-R7
• Wymienny przetwornik Full Frame o rozdzielczości 8,6K (8640 × 5760) i 6K.
• Wymienne gniazdo obiektywu: PL lub E-Mount
• Podwójne bazowe ISO: 800 i 3200 oraz 16 stopni zakresu dynamicznego
• Różne tryby skanowania i kropowania przetwornika, od pełnoklatkowego poprzez pełnoklatkowy anamorficzny po Super 35mm – wszystko w rozdzielczości nie mniejszej niż 4K
W konstrukcji kamery uwzględniono wiele sugestii użytkowników Venice. Oto niektóre z nich:
· Reprodukcja obrazu 4K z zastosowaną tabelą LUT
· Ulepszenia w przetwarzaniu LUT 3D w celu poprawy jakości obrazu
· Bezpośrednie stosowanie zmian EI w sygnale wyjściowym S-Log3
· Sterowanie LUT/ASC-CDL przez Ethernet/Wi-Fi
· Praca w trybie „Zoom to Fit” (zapis obrazu pełnoklatkowego z podglądem w formacie 17:9/16:9)
· Przeniesienie złącza Ethernet na stronę asystenta operatora
· Złącze wyjściowe Lemo (2 styki, 12 V)
• Zainstalowany wewnętrzny mikrofon
A kamera w akcji wygląda tak (zdjęcia dzięki uprzejmości Sony):