Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Technika/sprzęt

Telewizor staje się centrum sterowania domem. Dla konsumentów liczą się nie tylko rozmiar i jakość obrazu

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
20 stycznia 2020
w Technika/sprzęt
6 min czytania
Telewizor staje się centrum sterowania domem. Dla konsumentów liczą się nie tylko rozmiar i jakość obrazu

W nadchodzących latach rynek telewizorów będą kształtować trzy główne trendy. Obok rosnącego popytu na duże ekrany konsumenci stawiają też na coraz lepszą jakość obrazu, a telewizory zaczynają pełnić funkcję centrum sterowania domem. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, nad której rozwojem w elektronice użytkowej pracuje TCL Electronics. Na targach CES 2020 w Las Vegas producent prezentuje również technologię wyświetlania nowej generacji Vidrian Mini-LED. To pierwsza na świecie technologia podświetlania obrazu oparta na specjalnie stworzonych, niezależnych strefach z tysiącami mikrożarówek ledowych.

Marek Maciejewski, dyrektor ds. rozwoju produktu, TCL w Europie
Antoine Salomé, dyrektor ds. marketingu, TCL

– W ostatnich kilku latach kluczową zmianą na rynku są telewizory smart TV i streaming. Wszystkie telewizory, które kupujemy, muszą mieć dostęp do usług streamingowych, z których najważniejsze są Netflix, Player, HBO – mówi Marek Maciejewski, dyrektor ds. rozwoju produktu TCL Europe. – Z drugiej strony są też telewizory Android TV, przygotowane na przyszłość. W nich będzie można zainstalować np. Disney+, który prawdopodobnie pojawi się w Polsce w przyszłym roku. Trzeci ważny segment to telewizory, które można podłączyć do konsoli gier, grać na nich w gry HDR czy Ultra HDR i uzyskiwać wysoką jakość obrazu.

Jak podkreśla, pod względem rozdzielczości rynek zawojowała w ostatnich latach technologia Ultra HDR. Takie telewizory odpowiadają obecnie za ponad połowę całkowitej sprzedaży. Klienci stawiają też na coraz większe rozmiary – w tej chwili ponad 20 proc. sprzedawanych urządzeń ma ekrany o przekątnej 55 cali, a 10 proc. – powyżej 65 cali.

Ceneo.pl

– Polacy przełączają się na telewizory podłączone do internetu, o wysokiej rozdzielczości i dużych przekątnych. Czekamy na to, jak będzie się sprzedawać telewizor 75-calowy za 4 tys. zł. Ta kwota w Polsce była zawsze magiczną granicą i sprzęt, który zbliżał się do tego pułapu, zaczynał się bardzo dobrze sprzedawać – mówi Marek Maciejewski.

– To, że wzrasta popyt na duże ekrany, nie jest niczym nowym. Rozmiar ekranów systematycznie rośnie, od kiedy na rynek wprowadzono telewizory płaskoekranowe. Ten trend utrzyma się też w kolejnych latach – ocenia Antoine Salomé, dyrektor ds. marketingu TCL. – W ciągu ostatniej dekady zainwestowaliśmy ok. 30 mld dolarów w fabryki ekranów telewizyjnych, co umożliwia nam dzisiaj wydajną produkcję telewizorów powyżej 55 cali. Traktujemy ten aspekt priorytetowo, bo konsumentom zależy na rozmiarze ekranu.

Równie intensywnie TCL pracuje także nad poprawą jakości obrazu, bo jest to drugi czynnik kluczowy dla klientów przy wyborze telewizora. Rozwija technologie QLED i mini-LED, wierząc, że te stanowią przyszłość branży, oraz nad jakością 8K.

– 8K jest nowym trendem, ale będzie segmentem niszowym, ponieważ te telewizory są dosyć drogie. 75 cali, które wprowadzimy na rynek w tym roku, będzie prawdopodobnie w cenie około 20 tys. zł. Tymczasem średnia cena telewizora w Polsce to 1,9 tys. zł – dodaje Marek Maciejewski. – W segmencie telewizorów z najwyższej półki widzimy duże zainteresowanie technologią QLED, która zapewnia bardzo dobre odwzorowanie i nasycenie kolorów przy bardzo jasnym obrazie. Sporym zainteresowaniem cieszy się też mini-LED, które będziemy wprowadzać na rynek w Polsce w drugim kwartale tego roku.

W Las Vegas na targach elektronicznych CES 2020 TCL Electronics po raz pierwszy zaprezentował technologię wyświetlania nowej generacji – Vidrian Mini-LED. To pierwsza na świecie technologia podświetlania obrazu oparta na specjalnie stworzonych, niezależnych strefach z tysiącami mikrożarówek ledowych, bezpośrednio wtopionych w krystalicznie czyste szklane podłoże.

– Na targach CES pokazujemy różne generacje technologii mini-LED. Pierwszą generację, którą mamy w telewizorze 65X10, nazywamy passive matrix. Ona ma to ograniczenie, że jest maksymalnie 1 tys. stref kontroli jasności i kontrastu obrazu. To dużo, ale dla nas ciągle za mało. Dlatego wprowadzamy drugą generację technologii mini-LED – active matrix. Zastosowaliśmy w niej szklaną płytę, która jest używana do produkcji ekranów LCD w technologii oxide. Do niej mamy zaczepionych 25 tys. diod LED pogrupowanych po pięć sztuk, czyli 5 tys. stref. Korzystając z rozwiązania active matrix, jesteśmy w stanie te strefy kontrolować oddzielnie, osiągnąć wysoką jasność i czystość wyświetlania bieli – mówi Marek Maciejewski.

W przeciwieństwie do technologii wyświetlaczy starszej generacji, które gorzej sobie radzą w jasnych pomieszczeniach i tracą wydajność przy dłuższej eksploatacji, telewizory TCL z technologią Vidrian Mini-LED zapewniają kontrast i jasność bez względu na kąt patrzenia na ekran. Jak podkreślił podczas targów CES w Las Vegas prezes TCL Industries Holdings i TCL Electronics Kevin Wang, producent wierzy, że technologia mini-LED będzie kształtowała najbliższą przyszłość branży. Dlatego firma zainwestowała 8 mld dolarów w otwartą niedawno nowoczesną fabrykę paneli, dzięki czemu może samodzielnie i w pełni kontrolować proces projektowania i automatycznej produkcji paneli LCD oraz nowych źródeł podświetlania w technologii Vidrian Mini-LED.

Trzecie istotne dla klienta kryterium wyboru telewizora to jego funkcja sterowania domem, która rozwija się dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.

– Technologia AI pozwala użytkownikowi czerpać większą przyjemność z oglądania telewizji na wiele sposobów. Po pierwsze, poprzez poprawę jakości obrazu i dźwięku. Dodatkowo zyskujemy możliwość interakcji z telewizorem. Nie trzeba nawet korzystać z pilota, gdyż można go zastąpić komendami głosowymi. Wprowadziliśmy na rynek sterowanie głosowe, żeby ułatwić klientom obsługę ich telewizorów – mówi Antoine Salomé. – TCL zainwestowało znaczne środki w rozwój sztucznej inteligencji, w Polsce mamy jedno z laboratoriów badawczo-rozwojowych pracujących nad tą technologią. 

Telewizory TCL w dużej mierze korzystają z rozwiązań bazujących na internecie rzeczy i ułatwiają zarządzanie nimi na ekranach.

– Wprowadzamy na rynek również nowe kategorie produktów, w tym urządzenia dla inteligentnego domu. Pracujemy nad nowymi rozwiązaniami we własnym zakresie, co nie oznacza, że porzucimy obecną współpracę z największymi graczami, jak np. Google czy Amazon. Dzięki niej jesteśmy w stanie zapewnić konsumentom największą satysfakcję z produktu – mówi Antoine Salomé.

Jak podkreśla, grupą docelową TCL Electronics jest młode pokolenie konsumentów. W ostatnich latach producent konsekwentnie współpracował z branżą sportową i rozrywkową, które stanowią trzon strategii budowania marki.

– Zamierzamy to kontynuować. Wierzymy, że stawiając na sport i rozrywkę, przekonamy do siebie najmłodsze pokolenie konsumentów na całym świecie. W 2018 roku nawiązaliśmy współpracę ze słynnym piłkarzem Neymarem, który został ambasadorem marki TCL. Zrealizowaliśmy również mnóstwo kampanii związanych ze sportem w mediach społecznościowych, np. we współpracy z ESPN, tworząc treści związane ze słynnymi sportowcami – mówi dyrektor ds. marketingu TCL. – Jesteśmy też globalnym sponsorem Międzynarodowej Federacji Koszykówki FIBA i organizowanych przez nią mistrzostw świata w koszykówce kobiet i mężczyzn. Sponsorowaliśmy szereg kasowych filmów z Hollywood. W ciągu najbliższych tygodni TCL ogłosi, z kim nawiąże współpracę w 2020 roku. To powinno zwiększyć rozpoznawalność naszej marki na terenie Europy, a tym bardziej w Polsce.

Tagi: AmazonAndroidCESCES 2020 w Las VegasdisneyekranelektronikaFilmInternetlas vegasnetflixpilotrynek elektroniki konsumenckiejsmartsprzedaż telewizorówStreamingsztuczna inteligencjaTechnologietelewizjaTelewizorwyświetlacz
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

NOWA KAMERA SONY: ILME-FX3

NOWA KAMERA SONY: ILME-FX3

25 lutego 2021
BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek

BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek

7 lutego 2021

Mikrofony na trudne czasy

26 grudnia 2020

Macierz dla postprodukcji

18 grudnia 2020

AW-UE100 – nowa kamera Panasonic

25 października 2020

Nowość w ofercie BEIKS – Statyw Libec 650EX

4 września 2020

Aktualności

Zwiastun „Gra o Tron”
Aktualności

Zwiastun „Gra o Tron”

10 lutego 2021
Pomysł na scenariusz?  Script Fiesta ogłasza Jurorów i nabór na “Targowisko twórczości”!
Aktualności

Pomysł na scenariusz? Script Fiesta ogłasza Jurorów i nabór na “Targowisko twórczości”!

9 lutego 2021
Netflix z rekordową liczbą 42 nominacji do Złotych Globów
Aktualności

Netflix z rekordową liczbą 42 nominacji do Złotych Globów

8 lutego 2021
BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek
Aktualności

BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek

7 lutego 2021
Skrytykuj! i dołącz do Jury Młodzieżowego 35. Tarnowskiej Nagrody Filmowej
Aktualności

Skrytykuj! i dołącz do Jury Młodzieżowego 35. Tarnowskiej Nagrody Filmowej

2 lutego 2021
Tegoroczna edycja Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w Gdyni w dniach 20-25 września 2021 roku.
Aktualności

Tegoroczna edycja Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w Gdyni w dniach 20-25 września 2021 roku.

1 lutego 2021

Wydarzenia

ZAKOŃCZYŁA SIĘ 6. EDYCJA DOC LAB POLAND. TRWA NABÓR NA 7. EDYCJĘ!
Wydarzenia

ZAKOŃCZYŁA SIĘ 6. EDYCJA DOC LAB POLAND. TRWA NABÓR NA 7. EDYCJĘ!

6 stycznia 2021
Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych ANIMATOR \ 2021  otwiera nabór filmów i seriali do przyszłorocznych konkursów!
Wydarzenia

Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych ANIMATOR \ 2021 otwiera nabór filmów i seriali do przyszłorocznych konkursów!

27 grudnia 2020
Making of Plenery Film Spring Open 2020
Wydarzenia

Making of Plenery Film Spring Open 2020

23 grudnia 2020
Be Polar | Festiwal filmów z Północy w Ninatece
Wydarzenia

Be Polar | Festiwal filmów z Północy w Ninatece

20 grudnia 2020
Znamy laureatów tegorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni/online.
Wydarzenia

Znamy laureatów tegorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni/online.

14 grudnia 2020
15. AfryKamera online w całej Polsce
Wydarzenia

15. AfryKamera online w całej Polsce

14 grudnia 2020
Piekiełko w Twoim domu. Koncerty na 45. FPFF
Wydarzenia

Piekiełko w Twoim domu. Koncerty na 45. FPFF

9 grudnia 2020
Filmoteka Szkolna na 45. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni!
Wydarzenia

Filmoteka Szkolna na 45. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni!

8 grudnia 2020

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • NOWA KAMERA SONY: ILME-FX3 25 lutego 2021
  • Zwiastun „Gra o Tron” 10 lutego 2021
  • Pomysł na scenariusz? Script Fiesta ogłasza Jurorów i nabór na “Targowisko twórczości”! 9 lutego 2021
  • Netflix z rekordową liczbą 42 nominacji do Złotych Globów 8 lutego 2021
  • BEIKS – Vidiu X – Przedstawiamy ultrasmukły enkoder HD firmy Teradek 7 lutego 2021
  • Skrytykuj! i dołącz do Jury Młodzieżowego 35. Tarnowskiej Nagrody Filmowej 2 lutego 2021

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage dla dzieci dokumentalny dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Facebook Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film filmoteka Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF francja gdynia historia kamera kino: ILUZJON kino liuzjon komedia muzyka netflix Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony Streaming sztuka teatr telewizja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .