Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Tajemnice końca świat(ł)a – „11 minut” Jerzego Skolimowskiego

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
4 marca 2016
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Tajemnice końca świat(ł)a – „11 minut” Jerzego Skolimowskiego

Jerzy Skolimowski tworzy osobny rozdział polskiej kinematografii. Znany i ceniony na świecie, mógłby pracować wszędzie. Po kilkunastoletniej przerwie powrócił do kręcenia filmów, wybierając rodzinny kraj jako miejsce dojrzałej artystycznej twórczości. Najpierw były kameralne, intymne „Cztery noce z Anną”, potem spektakularny, głośny „Essential Killing”, a teraz do naszych kin wchodzi dzieło tajemnicze i niepokojące: „11 minut”.

Aby porozmawiać o postprodukcji tego obrazu, wybrałem się do starej części warszawskiej Pragi, gdzie swoją siedzibę ma firma D35. Pomyślałem przy tej okazji, że klimat tej dzielnicy doskonale pasuje do pracy nad filmem pod względem artystycznym wyrafinowanym, który pod warstwą wartkiej akcji skrywa coś nieodgadnionego, skłaniającego do stawania pytań elementarnych.

Marcin Kryjom, właściciel i prezes tego miejsca, zdradził na początku naszego spotkania, że odkąd tylko zaczął działać w branży kinematograficznej, miał marzenie by zrobić filmy z kilkoma ulubionymi reżyserami: m.in. Władysławem Pasikowskim, Wojciechem Smarzowskim, Jerzym Skolimowskim i Romanem Polańskim. Teraz ma już na koncie pracę przy „Drogówce” oraz „Jacku Strongu”, więc po skończeniu „11 minut” został mu jeszcze tylko plan na projekt z tym ostatnim. Nie ukrywa przy tym, że z tego względu stosunek jego samego oraz pracowników D35 do wykonania zleconej postprodukcji był wyjątkowy. – Byliśmy gotowi zaoferować pewne dedykowane rozwiązania właśnie ze względu na reżysera – zdradza w rozmowie. – Stąd przykładowo nasza otwartość, by do warszawskiego domu Skolimowskiego wypożyczyć i dostarczyć profesjonalny zestaw do montażu. Tak żeby czuł się pewnie pod naszą opieką i by miał pełen komfort pracy.

Działania D35 rozpoczęły się już na etapie zdjęć. Z planu na warszawską Pragę trafiał materiał zdjęciowy, który był tu zgrywany oraz zabezpieczany na dodatkowych kopiach. Daniel Pietrzyk, DI supervisor, podkreśla przy tej okazji, że żelazną zasadą firmy jest dostarczanie twórcom produkcji tak zwanych dailies maksymalnie w ciągu 12 godzin od otrzymania materiału. W praktyce następuje to nawet szybciej. Jeśli dysk dotrze do nich przykładowo o 9 rano, to kilka godzin później podgląd tego, co nakręcono, jest już dostępny.

Opisuję tu naturalnie sytuację, gdy zdjęcia – tak jak w przypadku „11 minut” – mają swoją lokalizację głównie w Warszawie i okolicach. W innym przypadku zgranie i konwersja materiału następuje już na planie. – My już w 2009 roku wprowadziliśmy tę usługę – mówi Marcin Kryjom, zaznaczając jednocześnie, że na tę potrzebę stworzono tu autorską technologię opartą na własnym oprogramowaniu.

Dzięki sprawnej konwersji bardzo szybko mógł się rozpocząć pierwszy montaż. I to w dwóch miejscach. We wspomnianym wyżej domu reżysera wyposażonym w odpowiedni sprzęt oraz na miejscu, w siedzibie D35. – To było bardzo wygodne. Oni wraz z montażystką Agnieszką Glińską potrafili przemontować materiał wieczorem lub w nocy, a następnego dnia rano u nas w sali kinowej na dużym ekranie już mogliśmy obejrzeć owoce – zdradza Aneta Wyszyńska, kierownik postprodukcji. Warto tu wspomnieć, że studio dysponuje jednym z największych w Polsce ekranem przystosowanym do profesjonalnej postprodukcji oraz dedykowanym projektorem Christie w wersji, wzbogaconej o specjalne systemy regulacji parametrów.

Później prace odbywały się dwutorowo. Korekcja barwna wykonywana była przez Martynę Laskowską w D35, natomiast efekty specjalne powierzono Alverni. Z uwagi na ogromną ilość ujęć efektowych (ponad 200) oraz fakt zakończenia działalności przez studio Alvernia dokończenie części ujęć efektowych zostało powierzone Platige Image. Marcin Kryjom akcentuje tu zasługę specjalistów z tej firmy, którzy potwierdzili swoją markę tempem i jakością pracy.

Konrad Sawicki

Cały tekst ukazał się w numerze 4/2016 – do nabycia na www.filmtvkamera.pl/kiosk

Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Zmarł Leszek Kopeć

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025

50 na 50 FPFF

8 kwietnia 2025

Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025
Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II
Aktualności

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025
Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini
Aktualności

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025
50 na 50 FPFF
Aktualności

50 na 50 FPFF

8 kwietnia 2025

Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025
„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF
Wydarzenia

„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF

28 marca 2025
Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa
Wydarzenia

Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa

19 marca 2025
74. FORUM HUMANUM MAZURKAS
Wydarzenia

74. FORUM HUMANUM MAZURKAS

22 lutego 2025
„Kos” i „Strefa interesów” ze „Złotymi Taśmami” SFP
Wydarzenia

„Kos” i „Strefa interesów” ze „Złotymi Taśmami” SFP

13 lutego 2025
NAGRODY „KINA” 2024
Wydarzenia

NAGRODY „KINA” 2024

30 stycznia 2025
12. Visegrad Film Forum zaprasza
Wydarzenia

12. Visegrad Film Forum zaprasza

29 stycznia 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 1 maja 2025
  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 24 kwietnia 2025
  • Zmarł Leszek Kopeć 23 kwietnia 2025
  • Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej. 17 kwietnia 2025
  • TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo 15 kwietnia 2025
  • Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1 14 kwietnia 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .