Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Sony w całości rejestruje Super Bowl LIX

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
10 lutego 2025
w Aktualności
Reading Time: 5min czytania
A A
Sony w całości rejestruje Super Bowl LIX

Ponad 100 kamer do transmisji wraz z pokaźną ilością sprzętu i rozwiązań produkcyjnych – żeby dostarczyć niezapomniane wrażenia kibicom

Sony, oficjalny partner technologiczny ligi NFL, zaoferuje więcej niż kiedykolwiek technologii podczas tegorocznego Super Bowl LIX między Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles 9 lutego w Nowym Orleanie, w Luizjanie.

Łącznie w Caesars Superdome, i wokół niego, znajdzie się ponad 240 kamer Sony, które będą rejestrować ulubione zagrania, powtórki, wywiady i uroczystości, zwiększając zaangażowanie kibiców zarówno na miejscu, jak i miliardów widzów na całym świecie, którzy będą oglądać mecz i chłonąć materiały z Super Bowl po jego zakończeniu. W wydarzeniu zostaną użyte zarówno profesjonalne kamery transmisyjne Sony używane przez FOX Sports, oficjalnego nadawcę, jak i różne aparaty z wymiennymi obiektywami Alpha™ i obiektywami z mocowaniem typu E, w tym G Master™, których Associated Press i inni fotografowie przy linii bocznej będą używać do tworzenia ponadczasowych zdjęć z Super Bowl.

„Super Bowl to nie tylko największy mecz roku, ale także największa produkcja„, mówi Michael Davies, wiceprezes FOX Sports ds. operacji terenowych. „Naszym zadaniem jest opowiedzenie historii meczu, uchwycenie energii na stadionie i utrzymanie zaangażowania miliardów widzów, a Sony jest kluczowym narzędziem do osiągnięcia tego celu„.

Profesjonalne kamery Sony obsługują największe mecze od ponad dekady. W tym roku FOX Sports wraz z firmą producencką Game Creek Video rozmieści na miejscu ponad 100 kamer, które będą rejestrować przedmeczowe, meczowe i pomeczowe wydarzenia, a także dodatkowe programy studyjne. FOX będzie również używał monitorów Sony BVM na poziomie referencyjnym do gradacji kolorów, aby zapewnić jak najdokładniejszy obraz fanom na całym świecie.

Kamery Sony będą umieszczone w każdej strefie końcowej, wzdłuż obu linii bocznych i w wielu miejscach na całym stadionie, w tym w „SkyCam” nad boiskiem. W sumie 14 kamer Sony będzie obsługiwać materiały do transmisji strumieniowej.

„Super Bowl to najchętniej oglądane wydarzenie w roku, a zapewnienie autentycznych i wciągających wrażeń trenerom, zawodnikom i kibicom wymaga szerokiej gamy zaawansowanych technologii„, mówi Gary Brantley, dyrektor ds. informacji w NFL. „Sony odegrało kluczową rolę w ulepszaniu wrażeń z dnia gry dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom i jesteśmy dumni, że Sony odegra kluczową rolę w uczynieniu Super Bowl LIX w Nowym Orleanie niezapomnianym„.

„Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w Super Bowl LIX, korzystając z naszego wieloletniego doświadczenaeu w zakresie innowacji w obrazowaniu i produkcji, aby zapewnić każdemu kibicowi oglądającemu na miejscu lub w domu najlepsze wrażenia„, mówi Neal Manowitz, prezes i dyrektor operacyjny Sony Electronics North America.

Podczas Super Bowl LIX, oprócz wszystkich kamer transmisyjnych i produkcyjnych, FOX Sports wykorzysta systemy HawkREPLAY firmy Sony. Jest to rozwiązanie do zdalnej produkcji i natychmiastowej transmisji powtórek, aby zwiększyć całokształt wrażeńa z transmisji, a dodatkowa technologia Hawk-Eye będzie również wspierać usługi sędziowskie i powtórkowe w grze, a także ogólną produkcję.

Od 2020 r. firma Sony jest wyłącznym dostawcą produktów do obrazowania i wsparcia dla The Associated Press – ostatecznego źródła zdjęć NFL. W sumie na Super Bowl AP będzie 14 fotografów i 9 redaktorówużywających sprzętu Sony do rejestrowania i udostępniania niesamowitych zdjęć z najważniejszych momentów ligi. Wewnętrzny zespół fotograficzny NFL „NFL Focus” również będzie używać różnych kamer i obiektywów Sony Alpha ™ do relacjonowania meczu. Zespół Sony Pro Support udostępni na miejscu magazyn dla zawodowych fotografów, który będzie służył pomocą i wsparciem profesjonalistom pracującym przy meczu, w tym oferował wypożyczenie nowego flagowego aparatu Alpha 1 II.

Zarówno agencja Associated Press, jak i wewnętrzny dział fotograficzny NFL planują również wykorzystanie nadajnika PDT-FP1 firmy Sony do dostarczania zdjęć i filmów bezpośrednio z aparatu do redaktorów w czasie rzeczywistym, co usprawni ich pracę i zapewni najszybszą możliwą dystrybucję do opinii publicznej.

Każdego roku rozmiar i zakres Super Bowl Halftime Show rozrasta się, w tym jego elementy produkcyjne. Już po raz piąty z rzędu techniczną produkcją Halftime Show zajmie się ekipa Funicular Goats, która od czterech lat jako główną kamerę wybiera Sony VENICE 2, a także Sony VENICE Extension System i Sony BURANO – łącznie 14 kamer.

„Super Bowl Halftime Show to wyzwanie niepodobne do żadnego innego projektu, w którym braliśmy udział„, wyjaśnia James Coker, dyrektor ds. inżynierii i zarządzania technicznego w Funicular Goats. „Na przygotowanie i pokazanie milionom widzów kinowego koncertu mamy mniej niż pięć minut, a kamery Sony Cinema Line stanowią idealne połączenie pełnoklatkowego przetwornika obrazu z kompatybilnością nadawczą, co pozwala na płynną pracę w ramach wydarzenia na najwyższym poziomie”.

Poniżej znajduje się skumulowany, ogólny zarys wszystkich kamer Sony i powiązanych technologii, które są używane do obsługi Super Bowl LIX.

FOX Sports:

  • 97 kamer systemowych do transmisji Sony z serii HDC
  • 1 kinowa kamera PTZ Sony FR7
  • 3 pełnoklatkowe kamery kinowe Sony FX6
  • 1 aparat bezlusterkowy Sony Alpha 7 III
  • 1 cyfrowa kamera kinowa Sony VENICE 2

Associated Press:

  • ponad 55 kamer Sony i różne obiektywy

Zespół fotograficzny NFL Focus:

  • 8 kamer Sony i różne obiektywy

Funicular Goats – Super Bowl Halftime Show:

  • 13 cyfrowych kamery kinowe Sony VENICE 2
  • 1 przedłużacz Sony VENICE
  • 1 cyfrowa kamera kinowa Sony BURANO (do kamery ASL)

Wsparcie Sony Pro:

  • 65 pełnoklatkowych aparaty bezlusterkowe Sony
  • 140 profesjonalnych obiektywów, w tym 14x 600mm, 10x 400mm, 6x 300mm super teleobiektywów
Tagi: michael daviesPTZ SonySony ElectronicsSony ProSony VENICEVENICE Extension System
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025

Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025
Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II
Aktualności

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025
Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini
Aktualności

Sony ogłasza wprowadzenie VENICE Extension System Mini

9 kwietnia 2025

Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa
Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025
65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider
Wydarzenia

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025
Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025
„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF
Wydarzenia

„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF

28 marca 2025
Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa
Wydarzenia

Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa

19 marca 2025
74. FORUM HUMANUM MAZURKAS
Wydarzenia

74. FORUM HUMANUM MAZURKAS

22 lutego 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Tarnowska Nagroda Filmowa 25 maja 2025
  • 65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider 22 maja 2025
  • Młodzi i Film 15 maja 2025
  • Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym 12 maja 2025
  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 1 maja 2025
  • DALAJLAMA. PRZEZ MĄDROŚĆ DO SZCZĘŚCIA 24 kwietnia 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .