Firma Sony poinformowała o kolejnej prestiżowej produkcji, w której wykorzystano pełnoklatkową kamerę filmową nowej generacji VENICE. Kamera ta posłużyła do nakręcenia zdjęć głównych do nowego filmu wyprodukowanego przez Garetha Neame’ego i Liz Trubridge: „Downton Abbey” w reżyserii Michaela Englera.
VENICE łączy inteligentny, pełnoklatkowy przetwornik i zaawansowaną technologię przetwarzania koloru z łatwą obsługą. Autor zdjęć Ben Smithard wybrał ją ze względu na imponującą jakość obrazu i większą szczegółowość, dzięki którym mógł przenieść dramatyzm wcześniejszego serialu na duży ekran.
Prawdziwe emocje utrwalone na filmie
— Kamera VENICE jako jedyna była w stanie zapewnić wspanialszy i bardziej szczegółowy obraz, godny pasjonującej fabuły na dużym ekranie — wyjaśnia Ben Smithard. — W trakcie zdjęć zacząłem odkrywać i doceniać cały potencjał VENICE. Ta kamera jest świetnie zaprojektowana, od A do Z. Doskonale wygląda i jest łatwa w użyciu dla mnie, mojego zespołu, technika obrazu cyfrowego, kolorysty i wszystkich osób uczestniczących w postprodukcji. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwolił nam przenieść akcję i emocje „Downton Abbey” z planu filmowego na duży ekran.
Uniwersalna, pełnoklatkowa kamera filmowa nowej generacji VENICE została zaprojektowana do użytku w dzisiejszych produkcjach filmowych. Umożliwia rejestrację urzekającego obrazu w niemal dowolnym formacie: pełnoklatkowym 24 x 36 mm, Super35 i anamorficznym. Maksymalna rozdzielczość wynosi 6048 x 4032 piksele. Duża funkcjonalność, niezawodność i elastyczność pozwalają na jej dostosowanie do wymogów filmowców i pomagają urzeczywistniać twórcze wizje. Dzięki VENICE autorzy filmów mogą skoncentrować się na utrwalaniu wyjątkowych obrazów i opowiadaniu, a nie na samej kamerze.
Tchnąć życie w „Downton Abbey”
— VENICE pozwalała mi skupić się na filmowaniu, a nie obsłudze kamery — dodaje Ben Smithard. — Dużo czasu zaoszczędziłem dzięki wbudowanym filtrom ND, bo nie trzeba było wymieniać filtrów ND w kompendium. Nie musiałem się też obawiać zmian kolorystyki. Sceny sfilmowane przy czułości zwiększonej do ISO 2500 można było z powodzeniem montować razem z ujęciami utrwalonymi przy ISO 500. Nikt nie zauważy różnicy. VENICE nigdy mnie nie zawiodła przy kręceniu trudnych ujęć. Działała bezproblemowo wszędzie, gdzie ją montowaliśmy: na wózkach i wieżach kamerowych, kranach a nawet helikopterach.
Zgodność z ACES — otwartym i niezależnym od urządzenia systemem zarządzania kolorami — zapewnia wiele twórczych możliwości nie tylko twórcom zdjęć filmowych, lecz również osobom zajmującym się postprodukcją i pracą z kolorami.
— Propozycja zastosowania ACES padła na bardzo wczesnym etapie rozmów o organizacji pracy — wyjaśnia Pablo Garcia Soriano, dyrektor ds. koloru w firmie Mission. — Kamera VENICE i 16-bitowy, liniowy format zapisu X-OCN znakomicie ułatwiły wprowadzenie tego systemu koloru. Uzyskane rezultaty wiernie odzwierciedlały twórcze zamysły na wszystkich etapach procesu.
— Projektując VENICE, ściśle współpracowaliśmy z naszymi klientami i partnerami z branży — mówi Claus Pfeifer, dyrektor ds. połączonego pozyskiwania treści w Sony Professional Solutions Europe. — Chcieliśmy zaoferować twórcom system pełnoklatkowej kamery filmowej nowej generacji, zdolny do spełnienia wymagań każdej produkcji. Chodziło nam o kamerę, która utrwalałaby wspaniałe, żywe ujęcia plenerowe z taką samą łatwością, jak kameralne i nastrojowe sceny ukazujące bohaterów. VENICE powstała z myślą o właśnie takich filmach, jak „Downton Abbey”. Cieszymy się zatem, że miłośnicy serialu będą mogli poddawać się jego magii na dużym ekranie.
„Downton Abbey” to najnowsza produkcja, w której wykorzystano kamerę nowej generacji Sony VENICE — wcześniej nakręcono nią gorąco wyczekiwane sequele „Avatara” Jamesa Camerona i thriller polityczny „Official Secrets” z Keirą Knightley i Ralphem Fiennesem.
Scenarzystą „Downton Abbey” jest nagrodzony Oscarem Julian Fellowes, a w obsadzie pojawiły się gwiazdy z pierwotnego serialu: Hugh Bonneville, Laura Carmichael i Dame Maggie Smith.
Światowa premiera „Downton Abbey” odbyła się we wrześniu.
Filmowa adaptacja popularnego serialu telewizyjnego ukazuje szacowną rodzinę Crawleyów oraz jej służbę podczas przygotowań do wizyty brytyjskiej pary królewskiej. Fabuła obfituje w skandale, romanse i intrygi, które mogą zagrażać przyszłości Downton.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem pro.sony.eu
Autor zdjęć Ben Smithard wybrał flagową, pełnoklatkową kamerę Sony ze względu na trwałość, uniwersalność i niezawodność