Jeszcze tylko przez tydzień można zgłaszać się na CEDOC Market (Central European Documentary Coproduction Market) odbywający się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego i będący elementem programu Doc Lab Poland. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy producentów z projektami filmów dokumentalnych w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Nabór trwa do 21 marca 2021 roku.
Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Udział w CEDOC MARKET jest bezpłatny. Uczestnicy marketu (producenci, i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF. Szczegóły dotyczące przebiegu tegorocznej edycji podane zostaną wkrótce na stronie internetowej www.doclab.pl oraz FB Doc Lab Poland.
CEDOC MARKET (Central European Documentary Coproduction Market) w ramach KFF Industry podczas Krakowskim Festiwalu Filmowym jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy. „ Unikatową wartością CEDOC Market jest fakt, że spotkania toczą się na nim dwutorowo. Z jednej strony producenci mają szansę spotkać się z potencjalnymi koproducentami i zaprezentować sobie nawzajem swoje projekty – w ten sposób każdy producent występuje w podwójnej roli. Z drugiej strony producenci spotykają się też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży i nadawcami telewizyjnymi, czyli wszystkimi potencjalnymi partnerami, którzy mogą wesprzeć powstanie i późniejsze życie ich projektów na rynku. Poprzednie edycje wydarzenia zgromadziły ponad 60 decision makerów z całego świata, co jest najlepszym dowodem na to, że już na tak wczesnym etapie producent, biorąc udział w markecie, może budować międzynarodową markę swojego projektu” – podkreśla Katarzyna Ślesicka, szefowa CEDOC Market i wicedyrektorka Doc Lab Poland.
Formularz zgłoszeniowy znajduje się TUTAJ.
Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej. W zeszłym roku w selekcji znalazło się 12 polskich i 18 zagranicznych projektów filmów dokumentalnych. CEDOC MARKET jest jedną z inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży (częścią DOC LAB POLAND jest też CEDOC MARKET); DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne.