Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

ORKA na Festiwalu w Gdyni: green filming to przyszłość branży

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
11 listopada 2023
w Aktualności
Reading Time: 4min czytania
A A
ORKA na Festiwalu w Gdyni: green filming to przyszłość branży

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (FPFF) w Gdyni co roku przyciąga uwagę całej branży filmowej w Polsce i nie tylko. Poza tym, że jest to najbardziej prestiżowe wydarzenie filmowe, okazja do spotkań z publicznością i promocja rodzimej kinematografii, festiwal jest też miejscem, gdzie branża – w ramach części Gdynia Industry – ma okazję dyskutować o aktualnej sytuacji na rynku, trendach i wyzwaniach. W tegorocznej edycji jednym z głównych tematów była zrównoważona produkcja filmowa. Studio produkcyjne i postprodukcyjne ORKA, jako partner Gdynia Industry, miało okazję podzielić się swoim doświadczeniem i najlepszymi praktykami stosowanymi w green filmingu podczas paneli dyskusyjnych, konsultacji oraz spotkań networkingowych. Oprócz części poświęconej zrównoważonej produkcji filmowej, ORKA opowiadała o najbardziej gorącym, a jednocześnie nieco kontrowersyjnym trendzie w branży, jakim jest korzystanie ze wsparcia sztucznej inteligencji.

Warszawskie studio jest znane z wdrażania najnowocześniejszych technologii dostępnych na świecie, a także owocnej współpracy z AI. Projektem testowym dla sztucznej inteligencji na pokładzie ORKI były działania na własnym organizmie. Studio w lipcu tego roku przeprowadziło proces rebrandingu i stworzyło nową identyfikację wizualną, w tym awatary-zwierzęta dla każdego z pracowników. Rebranding był naturalną konsekwencją nowej strategii rozwoju marki: otwarcia unikalnej, referencyjnej sali kinowej i powołania do życia działu produkcji fabularnej. Punktem startowym była holistyczna zmiana komunikacji marki opracowana wspólnie ze strategiem Teodorem Koschem. Ludzie w ORCE, zafascynowani potencjałem sztucznej inteligencji, zdecydowali się na eksperyment i powierzyli jej część działań kreacyjnych. Wyniki pracy ze studiem brandingowym We3 zostały zaprezentowane także podczas festiwalu. Magdalena Zimecka, CEO ORKI, podczas sekcji networkingowej zachęcała młodych twórców do korzystania z najnowszych technologicznych rozwiązań, bo tylko takie pozwalają na tworzenie filmów na światowym poziomie.

Głównym motywem przewodnim uczestnictwa Studia w Gdynia Industry była promocja zrównoważonego podejścia do tworzenia filmów. Dbałość o środowisko to jedna z wartości, która przyświeca marce od samego początku. Magdalena Zimecka wraz z producentkami Kasią Kozłowską, Martą Krzeptowską i Alicją Gancarz oraz swoimi awatrami – orkowymi zwierzętami – dyskutowały o przyszłości branży w temacie green filmingu.

W ORCE częścią zrównoważonej produkcji filmowej jest unikatowa w skali kraju, sala referencji. [2] To standard postprodukcji wyprzedzający współczesne trendy w branży i umożliwiający przygotowanie najwyższej jakości materiałów gotowych do prezentacji na międzynarodowych festiwalach filmowych takich jak Cannes czy Wenecja. Panel Gdynia Industry „Zielony film od podstaw”, prowadzony przez Alicję Gancarz razem z Tomaszem Morawskim i Marią Waldowską obejmował rozmowę o aspektach prawnych (w tym prawodawstwie unijnym i polskim dot. osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku), celach zrównoważonej produkcji filmowej i sposobach ich osiągnięcia. Alicja poświęciła dużo uwagi tzw. planet placementowi, który już stał się standardem w europejskiej branży audiowizualnej. Producentka szczegółowo omówiła kolejne etapy zielonego filmu i pokazała, jak przygotować plan zrównoważonego rozwoju dla produkcji filmowej.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie śladu węglowego podczas produkcji jest virtual set, czyli wirtualna produkcja scen w studio zamiast lokacji. Na polskim rynku ekspertem i pionierem w tego rodzaju działaniach jest VuFinder Studios – studio związane z ORKĄ. VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć wirtualną scenografię i przenieść aktorów w dowolne, realne miejsce na świecie lub do całkowicie wymyślonej lokalizacji. Virtual set to właściwie same korzyści: ogromna oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, pełne uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji. Miejsca takie jak Luwr czy Biblioteka Publiczna w Nowym Jorku, kasyno czy zoo mogą być odtworzone z pełną wiernością i dbałością o najmniejszy detal.

Oprócz roli eksperta i dzielenia się wiedzą i doświadczeniem ORKA występowała także na Festiwalu w roli koproducenta dwóch filmów prezentowanych na festiwalu – „Horror story” i „Piękna Łąka Kwietna”. Obie produkcje spotkały się z entuzjazmem publiczności i jury, zdobywając uznanie i nagrody.

Podczas tegorocznej edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, ORKA jako ekspert  i partner Gdynia Industry miała okazję opowiedzieć o zrównoważonej produkcji filmowej oraz innowacyjnych technologiach i rozwiązaniach, które stosuje na co dzień. Studio podzieliło się doświadczeniem swoim i siostrzanego VuFinder Studios oraz opowiedziało o udanym eksperymencie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zrównoważone podejście do produkcji i postprodukcji filmowej jest kluczowym elementem przyszłości branży na całym świecie, a ORKA – jako prekursor tych działań na rynku polskim – przekonuje o konieczności jak najszybszego tranzycji przemysłu filmowego na zieloną stronę. Zmiana podejścia gwarantuje nie tylko atrakcyjność w oczach zagranicznych klientów czy partnerów, ale przede wszystkim przyczynia się do realnej poprawy kondycji naszej planety.

Tagi: Festiwal Polskich Filmów FabularnychGdynia Industrygreen filminggry komputerowekinematografiamagdalena zimeckaORKApostprodukcjaVuFinder Studios
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

28 października 2025
Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025

Aktualności

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu
Aktualności

Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu

28 października 2025
Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”
Aktualności

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025
Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu
Aktualności

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025
Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?
Aktualności

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025
ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO
Aktualności

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025
Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej
Aktualności

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025

Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA
Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA

22 października 2025
Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego
Wydarzenia

Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego

20 października 2025
Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.
Wydarzenia

Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.

18 września 2025
„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku
Wydarzenia

„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku

29 sierpnia 2025
Nierzeczywiste „Przeźrocza”
Wydarzenia

Nierzeczywiste „Przeźrocza”

28 sierpnia 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!

21 sierpnia 2025
Nagrody Polish Days 2025
Wydarzenia

Nagrody Polish Days 2025

4 sierpnia 2025
25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo
Wydarzenia

25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo

17 lipca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Parasole z logo jako największa powierzchnia reklamowa w ruchu 28 października 2025
  • Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!” 23 października 2025
  • Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA 22 października 2025
  • Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu 21 października 2025
  • Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego 20 października 2025
  • Sony w Zakopanem 20 października 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .