Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Odbiorcy chcą błyskawicznych publikacji wiarygodnych treści – wyniki badania zleconego przez Sony

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
12 lutego 2023
w Aktualności
Reading Time: 5min czytania
A A
Odbiorcy chcą błyskawicznych publikacji wiarygodnych treści – wyniki badania zleconego przez Sony

Ponad 75 milionów Europejczyków używa Twittera, aby być na bieżąco z wiadomościami. Popularność tej platformy skłoniła firmę Sony do przeprowadzenia badań, które pozwoliły wyodrębnić cztery aspekty współczesnego odbioru treści, jakie nadawcy i producenci mediów powinni brać pod uwagę.

Analizowane wiadomości dotyczyły między innymi wojny w Ukrainie, procesu sądowego Johnny’ego Deppa o zniesławienie przeciwko Amber Heard oraz wyborów, które w tym okresie odbywały się w Europie. Badanie miało wykazać, jakie czynniki sprzyjają zaangażowaniu współczesnych odbiorców, którzy korzystają z mediów społecznościowych, ale często są zmęczeni wiadomościami.

Najistotniejsze wnioski wyraźnie wskazują, że użytkownicy bardziej poszukują wiarygodnych treści wideo generowanych przez samych użytkowników platformy (User Generated Content – UGC), niż szybkiego dostępu do materiałów z oficjalnych źródeł.

Badanie, oparte w znacznej mierze na analizie wiadomości opublikowanych w formie video w całej Europie, dostarcza twórcom treści ważnych wniosków, jakie powinni wyciągnąć na podstawie zaangażowania odbiorców takich materiałów. Ponadto badanie pokazuje jak mogą oni włączyć do swojej oferty szerszy pakiet technologii chmurowych wskazując na potrzebę upowszechniania najbardziej wydajnych i zwinnych metod pracy twórczej.

W swojej analizie firma Sony wyróżniła cztery główne kategorie charakteryzujące współczesne sposoby odbioru materiałów filmowych:

  • Twórca:
    • Treści UGC miały większy udział w wynikach niż materiały wyprodukowane przez tradycyjne serwisy informacyjne (39% w porównaniu z 30%), co wskazuje, że treści UGC zaliczają się do najważniejszych czynników zaangażowania. Firmy medialne nie mogą już sobie pozwolić na ignorowanie tego trendu.
    • W przypadku treści udostępnianych z „oficjalnych” źródeł – „tradycyjne” kanały aktualności, np. wiadomości i programy telewyizyjne, miały 48-procentowy udział. Sugeruje to, że odbiorcy wciąż korzystają z tych źródeł, aby szybko docierać do treści cechujących się wiarygodnością i wysoką jakością. Uwaga użytkowników zwraca się także w kierunku innych źródeł, takich jak informacje medialne publikowane bezpośrednio przez różnorakie organy państwowe, do których bezpośredni dostęp jest teraz łatwiejszy dzięki mediom społecznościowym.
  • Udostępniający:
    • Liczba użytkowników obserwujących osoby, które udostępniały treści wideo wywołujące największe zaangażowanie, wynosiła od 95 aż do 51,4 miliona. Dowodzi to, że gdy jakiś film zaczyna zdobywać rozgłos, internauci mogą zainteresować się nim niezależnie od jego źródła.
    • Nadawcy nie powinni się więc obawiać udostępniania treści z kont na Twitterze ze stosunkowo małą liczbą obserwujących, korzystając na przykład z technologii chmurowej w celu dystrybucji materiałów na wielu platformach.
  • Produkcja:
    • 37% publikowanych filmów było w formie „surowej”, co oznacza, że przed udostępnieniem nie edytowano obrazu ani dźwięku.
    • Inną popularną odmianę treści stanowiły „nieoryginalne” klipy, które zostały wydobyte z archiwów, ponieważ zarejestrowano w nich nastrój chwili.
  • Cel:
    • Ponad połowa (47%) filmów, które w wysokim stopniu angażowały odbiorców, spełniała co najmniej jedno z poniższych kryteriów: ponowne przeżywanie wzruszających momentów, bardziej krytyczne spojrzenie na konkretne wiadomości pod kątem tego, co zostało powiedziane i przez kogo, oraz poznawanie wydarzeń z perspektywy konkretnych osób na podstawie ich naocznej relacji.
    • Dzięki produkcji w chmurze oraz udostępnianiu materiałów w wielu formatach nadawcy mogą zwiększyć wartość produkcji własnych treści, używając nowych bardziej skutecznych form do zwiększenia ilości punktów kontaktu z dotychczasowymi odbiorcami oraz dzięki nowym platformom poszerzając grono o nowych odbiorców.

Komentując badanie, Clothilde Redfern, przewodnicząca organizacji Rory Peck Trust wspierającej niezależnych dziennikarzy na całym świecie, powiedziała: „Widzimy, że coraz częściej nadawcy wiadomości pracują z lokalnymi niezależnymi dziennikarzami, aby mieć dostęp do autentycznych nagrań tworzonych w trakcie wydarzeń. Przeprowadzone badanie pokazuje, że jest to wyraźny czynnik motywujący do zaangażowania się w dany temat w Internecie oraz że odbiorcy chcą otrzymywać wiadomości bez obróbki w czasie trwania zdarzenia. Aby jednak zachować wiarygodność i zaufanie odbiorców, redaktorzy potrzebują narzędzi wspierających błyskawiczną obróbkę filmów”.

Chcąc pomóc w zastosowaniu tej wiedzy w praktyce, firma Sony przedstawiła trzy strategiczne zalecenia, które mają pomóc firmom zajmującym się nadawaniem i produkcją w dostosowaniu treści do zmieniającego się zapotrzebowania.

Oto one:

  1. Firmy powinny krytycznie ocenić wartość, jaką wnoszą do ekosystemu treści. Dotyczy to zarówno dostępu, możliwości dostarczania wysokiej jakości filmów na żywo lub nagrań archiwalnych, czy też zdolności do zestawiania i łączenia historii ludzi z różnych źródeł.
  2. Warto zainwestować w takie procedury zarządzania pracą, które przyspieszają pozyskiwanie i finansowanie treści pochodzących z UGC oraz ze źródeł wiadomości w terenie. Dzięki temu nadawcy i producenci mogą w maksymalnie elastyczny sposób przedstawiać historie z różnych perspektyw.
  3. Należy przedłużyć do maksimum cykl życia opublikowanych treści. Nadawcy i producenci powinni zadbać, aby odbiorcy mogli łatwo ponownie wykorzystywać materiał oraz używać go do innego celu, gdy odnosi się do popularnego i godnego uwagi tematu.

Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions w Sony Europe (Head of Media Solutions), powiedział:

„Mimo że przeszłość, teraźniejszość i prawdopodobnie także przyszłość Twittera pełne są kontrowersji, pozostaje on nadal medium społecznościowym do udostępniania wiadomości, poszukiwanych przez odbiorców natomiast media wyspecjalizowane w nadawaniu nadal odgrywają istotną rolę jako strażnicy wysokiej jakości treści o dużej wiarygodności. Najistotniejszy jest jednak fakt, że treści te powinny być pozyskiwane i dostarczane odbiorcom w elastyczny i szybki sposób, zapewniając im zarówno oczekiwany przez nich zakres i poziom szczegółowości informacji, a jednocześnie dbając o efektywność procesu  i jego aspekt komercyjny dla nadawcy”.   

Urzeczywistnienie tych zaleceń w przypadku wielu produkcji o dużej skali jest możliwe dzięki ofercie rozwiązań chmurowych do obsługi procesów produkcji. Kompleksowe lub hybrydowe rozwiązania chmurowe usprawniają procedury zarządzania produkcją na wiele sposobów. Na przykład rozwiązanie Creators’ Cloud firmy Sony zapewnia wydajne dostarczanie i dystrybuowanie treści w optymalnych formatach w ramach różnych form dystrybucji. Udostępnia również nowe sposoby opracowania materiałów wideo oraz umożliwia szybką produkcję dzięki dostępowi do bogatych zasobów w chmurze oraz sztucznej inteligencji.

Więcej informacji o rozwiązaniu Creators’ Cloud można znaleźć na stronie: https://pro.sony/pl_PL/creators-cloud

Tagi: FilmInternetsonyTwitterVideowideo
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Znamy skład Jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2023

Znamy skład Jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2023

5 grudnia 2023
Relacja z gali finałowej Akademii Filmowej Festiwalu NNW

Relacja z gali finałowej Akademii Filmowej Festiwalu NNW

29 listopada 2023

Studio ORKA stworzyło renifery w technologii wirtualnej produkcji dla Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu

27 listopada 2023

Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego 2023

21 listopada 2023

Pierwsza Polka w The MCA Prodcast. Melania Kulczycka z VuFinder Studios w rozmowie z Patem Murphym

14 listopada 2023

Willem Dafoe na Camerimage

13 listopada 2023

Aktualności

Znamy skład Jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2023
Aktualności

Znamy skład Jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2023

5 grudnia 2023
Relacja z gali finałowej Akademii Filmowej Festiwalu NNW
Aktualności

Relacja z gali finałowej Akademii Filmowej Festiwalu NNW

29 listopada 2023
Studio ORKA stworzyło renifery w technologii wirtualnej produkcji dla Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu
Aktualności

Studio ORKA stworzyło renifery w technologii wirtualnej produkcji dla Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu

27 listopada 2023
Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego 2023
Aktualności

Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego 2023

21 listopada 2023
Pierwsza Polka w The MCA Prodcast. Melania Kulczycka z VuFinder Studios w rozmowie z Patem Murphym
Aktualności

Pierwsza Polka w The MCA Prodcast. Melania Kulczycka z VuFinder Studios w rozmowie z Patem Murphym

14 listopada 2023
Willem Dafoe na Camerimage
Aktualności

Willem Dafoe na Camerimage

13 listopada 2023

Wydarzenia

Skąd? Dokąd? Premiera filmu
Wydarzenia

Skąd? Dokąd? Premiera filmu

23 listopada 2023
Siła niezależności
Wydarzenia

Siła niezależności

10 listopada 2023
Trzy dekady animacji
Wydarzenia

Trzy dekady animacji

9 listopada 2023
Dzień Otwarty w studiu ORKA: o nowych standardach w polskiej branży
Wydarzenia

Dzień Otwarty w studiu ORKA: o nowych standardach w polskiej branży

7 listopada 2023
Panasonic podsumowuje Dzień Otwarty w Elektrowni Powiśle.
Wydarzenia

Panasonic podsumowuje Dzień Otwarty w Elektrowni Powiśle.

6 listopada 2023
Nowa edycja BEIKS MEDIA SHOW już 7 listopada! Odkryj nowe technologie oraz poznaj innych pasjonatów filmowania oraz fotografii.
Wydarzenia

Nowa edycja BEIKS MEDIA SHOW już 7 listopada! Odkryj nowe technologie oraz poznaj innych pasjonatów filmowania oraz fotografii.

24 października 2023
Nagrodzone projekty na Młodych Horyzontach Industry 2023
Wydarzenia

Nagrodzone projekty na Młodych Horyzontach Industry 2023

11 października 2023
Panasonic nadaje nowy wymiar sztuce na spektaklu o życiu hokusaia
Wydarzenia

Panasonic nadaje nowy wymiar sztuce na spektaklu o życiu hokusaia

10 października 2023

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Znamy skład Jury Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2023 5 grudnia 2023
  • Relacja z gali finałowej Akademii Filmowej Festiwalu NNW 29 listopada 2023
  • Animacja „Smok Diplodok” w kinach jesienią 2024 r. 28 listopada 2023
  • Studio ORKA stworzyło renifery w technologii wirtualnej produkcji dla Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu 27 listopada 2023
  • Skąd? Dokąd? Premiera filmu 23 listopada 2023
  • Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego 2023 21 listopada 2023

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci dokumentalny dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs młodzież netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .