Rusza nabór na kolejną edycję marketu koprodukcyjnego odbywającego się w ramach KFF Industry. Od tego roku wydarzenie będzie odbywało się pod nową nazwą, CEDOC MARKET (Central European Documentary Market). Nabór potrwa do 31 marca, zaś tegoroczny market odbędzie się w dniach 4-5 czerwca w Krakowie.
CEDOC MARKET (Central European Documentary Market) na Krakowskim Festiwalu Filmowym (dotychczas organizowany pod nazwą DOC LAB POLAND Co-Production Market) jest jedyną w Polsce platformą koprodukcyjną skierowaną do producentów filmów dokumentalnych poszukujących partnerów polskich i zagranicznych. Organizowane od 2015 roku wydarzenie skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między producentami oraz twórcami z całej Europy.
CEDOC MARKET jest częścią programu DOC LAB POLAND i odbywa się w ramach KFF Industry. DOC LAB POLAND to warsztaty, konsultacje oraz pitchingi polskich projektów dokumentalnych (DOCS TO START i DOCS TO GO).
W poprzednich edycjach w markecie wzięły udział czołowe europejskie firmy produkcyjne, takie jak jak m.in. Artline Films (Francja), Kundschafter Filmproduktion (Niemcy), Inselfilm (Niemcy) Momento Films (Szwecja), Tondovsky Films (Niemcy), House of Real (Dania), Tuffi Films (Finlandia), Vernes (Czechy), Virc Studio (Słowenia), Lukimedia (Hiszpania), Speak Easy Project (Węgry) Podczas CEDOC MARKET producenci spotykają się nie tylko z innymi producentami, ale też z reprezentantami funduszy filmowych, programów szkoleniowych, agentami sprzedaży, czy nadawcami telewizyjnymi. Poprzednie edycje wydarzenia zgromadziły ponad 60 decision makerów z całego świata. „Kiedy w 2015 roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy market koprodukcyjny w ramach KFF Industry miał on być dodatkiem do warsztatów i pitchingów, platformą do spotkań między producentami” – wspomina Katarzyna Ślesicka, szefowa marketu i zastępczyni dyrektora Doc Lab Poland . W ciągu 5 lat market rozrósł się. Stał się samodzielnym wydarzeniem, przyciągającym filmowców z kraju i zza granicy, prezentującym i tworzącym warunki do zawierania kontaktów i partnerstw dla około trzydziestu pełnometrażowych filmów dokumentalnych rocznie. Zmiana nazwy na CEDOC MARKET to naturalna konsekwencja rozwoju tego energetycznego i inspirującego branżowego wydarzenia odbywającego się w samym środku Europy” – dodaje Katarzyna Ślesicka.
CEDOC MARKET jest skierowany do producentów projektów dokumentalnych w fazie rozwoju lub na wczesnym etapie produkcji. Na wydarzenie można aplikować także bez projektu, wówczas pod uwagę będzie brane doświadczenie producenta w koprodukcjach międzynarodowych. Udział w CEDOC MARKET jest bezpłatny. Uczestnicy marketu (producenci, i opcjonalnie reżyserzy) otrzymują akredytację Industry umożliwiającą wzięcie udziału we wszystkich wydarzeniach branżowych festiwalu oraz upoważniająca do wstępu na seanse w oficjalnym programie KFF.
Formularz zgłoszeniowy znajduje się TUTAJ.
Od tego roku menedżerką marketu została Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, która od lat z powodzeniem wspiera polskich dokumentalistów opracowując strategie marketingowe i festiwalowe, prowadząc kampanie promocyjne, także oscarowe, i wspierając producentów w doborze odpowiednich partnerów międzynarodowych.
Na dotychczasowych edycjach CEDOC MARKET prezentowano takie polskie produkcje jak m.in. „Pociągi” Macieja Drygasa, „Newborn” Lidii Dudy, „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej.
CEDOC MARKET jest jedną inicjatyw organizowanych przez założoną w 2014 roku Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, której głównym zadaniem jest wsparcie i promocja polskiego filmu dokumentalnego, wsparcie młodych, debiutujących filmowców, organizacja warsztatów, konferencji, konkursów, produkcja filmów. Wśród działań fundacji są takie programy jak DOC LAB POLAND, największa w Polsce inicjatywa dla profesjonalnych dokumentalistów, łącząca konsultacje merytoryczne projektów filmowych z prezentacjami dla potencjalnych partnerów: producentów, dystrybutorów, agentów sprzedaży; DOC DEVELOPMENT, program intensywnego rozwoju projektów dokumentalnych na wczesnym etapie i IMPAKT – programu dla producentów rozwijających projekty fabularne i dokumentalne.