Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Wydarzenia

NABÓR NA DOC LAB POLAND JUŻ TYLKO DO 26 LUTEGO!

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
22 lutego 2016
w Wydarzenia
Reading Time: 5min czytania
A A
NABÓR NA DOC LAB POLAND JUŻ TYLKO DO 26 LUTEGO!

Już tylko kilka dni zostało do końca naboru projektów filmowych na DOC LAB POLAND – największy w Polsce program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych. Dla tych, którzy potrzebują pomocy przy składaniu aplikacji uruchomiony został konsultacyjny numer telefoniczny 515 133 316. Zgłoszenia przyjmowane są na dwa odrębne komponenty: DOC LAB START dla projektów w fazie rozwoju lub DOC LAB GO! dla filmów w montażu. Termin zgłoszeń do 26 lutego. Szczegóły na www.doclab.pl

DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie rozwoju lub początkowych zdjęć (udział biorą: reżyser i producent lub sam reżyser, jeśli nie ma jeszcze producenta).

Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (rozwój tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania.

Trzy intensywne sesje: kwiecień, czerwiec i październik. Udział w prezentacji DOCS TO START! na 56. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z producentami, regionalnymi funduszami filmowymi, przedstawicielami PISF, portali crowdfundingowych (Wspieram kulturę, Polak potrafi), TVP, HBO, IAM, NCK, NINA, przedstawicielami zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Toronto, Jihlava, Sheffield i inne), ekspertami (EDN, Tribeca). Dla najlepszych projektów przewidziane są nagrody.

DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu. (udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej sesji ewentualnie także montażysta).

Opracowanie strategii promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii festiwalowej.

Trzy intensywne sesje: kwiecień, czerwiec i październik. Udział w prezentacji DOCS TO GO! na 56. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Vision du reel) oraz dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Wide Management, First Hand Films, Doc Alliance Films), telewizyjnymi redaktorami zamawiającymi – poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych. Prezentacja DOCS TO GO! jest organizowana od 2012 roku przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Krakowską Fundację Filmową, a od 2015 we współpracy z DOC LAB POLAND.

ZGŁOSZENIA 2016

Zgłoszenia na DOC LAB POLAND 2016 są otwarte dla filmowców mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Jest to program konsultacyjny, w którym konsultanci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Stawiamy na dokument z autorskim i kreacyjnym podejściem – nie tylko społeczny, ale również historyczny, biograficzny, sportowy czy muzyczny. Zapraszamy projekty pełnometrażowe lub godzinne (52 min) z potencjałem międzynarodowym.

– Termin zgłaszania aplikacji: 26 lutego 2016, do godz. 23:59; aplikowanie na program jest bezpłatne.

– Opłaty: 800 zł za osobę (catering na zajęciach, wyżywienie oraz zakwaterowanie podczas sesji krakowskiej); płatne po zaakceptowaniu projektu. Możliwe stypendia! UWAGA! Wcześniejsze zgłoszenie to zniżka w opłatach! 650 zł za osobę (dla zgłoszeń do 15 lutego).

– Informacje i konsultacje: mailowo: info@doclab.pl oraz telefonicznie: linia konsultacyjna 515 133 316

– Regulamin i szczegóły na www.doclab.pl 

O PROGRAMIE

DOC LAB POLAND to największy w Polsce program dla profesjonalnych filmowców-dokumentalistów, pracujących nad projektami z międzynarodowym potencjałem, składający się z warsztatów, indywidualnych konsultacji i dyskusji w grupach. Jego celem jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów. Po prezentacjach odbywa się w sumie ok. 350 indywidualnych spotkań z: producentami, przedstawicielami funduszy filmowych oraz telewizji, dystrybutorami, agentami sprzedaży i selekcjonerami festiwalowymi, którzy są nastawieni na poszukiwanie polskich projektów i kontaktów z polską branżą dokumentalną.

Dobra passa polskiego dokumentu trwa, o czym świadczą kolejne nagrody na światowych festiwalach. Laury dla Michała Marczaka na festiwalu w Sundance za reżyserię filmu „Wszystkie nieprzespane noce”, pasmo sukcesów takich filmów jak „Mów mi Marianna”, „Obiekt”, „Nadejdą lepsze czasy”, „Bracia” czy „Punkt wyjścia” to tylko niektóre przykłady na to, że nasze filmy podbijają świat. Aby ułatwić im konkurencję na światowym rynku, zorganizowaliśmy nasz cykliczny, coroczny DOC LAB POLAND. Jego zeszłoroczny sukces: 23 zaprezentowane projekty i ponad 350 indywidualnych spotkań na temat koprodukcji i dystrybucji, pokazał, jak bardzo potrzebne są tego typu przedsięwzięcia.

Świat jest zainteresowany naszymi filmami i warto to wykorzystać. Trzeba jednak dobrze znać reguły rządzące produkcją i dystrybucją filmów dokumentalnych, które wciąż się zmieniają. W ramach komponentu START uczestnicy przede wszystkim rozwiną swoje projekty i będą mogli znaleźć partnerów do realizacji producentów, koproducentów oraz postarać się o wsparcie instytucji finansujących filmy. Natomiast komponent GO! pomoże przygotować się do promocji i dystrybucji: zaplanować strategię festiwalową, znaleźć agenta sprzedaży czy dystrybutora, przygotować materiały promocyjne, ale także skonsultować się w kwestiach artystycznych: jak poprowadzić montaż filmu, na co położyć akcenty – ponieważ bardzo często w trakcie montażu film dokumentalny przechodzi duże zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I warto ten proces jak najlepiej wykorzystać.

Adam Ślesicki, dyrektor DOC LAB POLAND

Konsultantami są czołowi europejscy eksperci:  szefowa DOK Leipzig – Leena Pasanen, szef EDN – Paul Pauwels, selekcjonerka IDFA – Rada Sesić, czy agentka sprzedaży Irena Taskovski. Konsultantami są też czołowi polscy filmowcy: Paweł Łoziński, Maria Zmarz-Koczanowicz, Wojciech Staroń, Bartek Konopka oraz najlepsi montażyści, wiodący producenci, agenci sprzedaży, specjaliści od promocji i dystrybucji.

W edycji DOC LAB POLAND 2015, w obu komponentach zaprezentowane zostały w sumie 23 projekty (w tym dwa gościnnie z Litwy). Udział wzięli m.in. Michał Bielawski, Jacob Dammas, Piotr Stasik, Marcin Sauter, Marcin Janos Krawczyk oraz tacy producenci jak: Anna Wydra, Dawid Janicki, Aneta Zagórska, Witold Bereś, czy Maciej Kubicki. Program zebrał świetne opinie:

DOC LAB POLAND to znakomite wydarzenie, zorganizowane w bardzo profesjonalny sposób. Podobne imprezy towarzyszą wielu festiwalom i Kraków jest na pewno wśród najlepszych.

Wieland Speck, szef Panoramy Berlinale

Moje oczekiwania w stosunku do programu zostały 100 razy przewyższone. Znalazłam świetnego zagranicznego koproducenta, toczą się też rozmowy ze stacją telewizyjną HBO. Program był merytorycznie i organizacyjnie bardzo dobrze przygotowany, a nasz projekt uległ zmianie po warsztatach: poprawiłyśmy strukturę filmu i główny temat.

Katarzyna Trzaska, współreżyser i producent „Boskie!”

Uczestnicy programu zrobili wielkie postępy, mam wrażenie, że razem z pozostałymi tutorami byliśmy w stanie pomóc im podążać we właściwym kierunku. Trzymam kciuki za wszystkie projekty, które po raz kolejny dowiodły, że dobry dokument jest silniejszy od fabuły.

Paul Pauwels, tutor, szef European Documentary Network

Warsztaty były przeprowadzone modelowo i ze strony organizacyjnej, i merytorycznej. Praca z wybitnymi polskimi dokumentalistami była świetnym doświadczeniem. Możliwość pracy z wybitnymi przedstawicielami dokumentu europejskiego: Leeną Pasanen, Paulem Pauwelsem i Radą Šešić, których wrażliwość, przenikliwość, serdeczność i otwartość do wszystkich projektów dawały mnóstwo pozytywnej energii, pozwoliły naszemu projektowi się rozwinąć.

Maria Krauss, producent „Chciałbym ci powiedzieć wszystko”

Organizatorem największego polskiego programu dla dokumentalistów DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a partnerem strategicznym – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest wspierany przez DOK Leipzig – najważniejszy niemiecki festiwal filmów dokumentalnych, EDN – European Documentary Network oraz IDF – Institute of Documentary Film. Partnerami-współorganizatorami są: Culture.pl, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia-Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission i Kancelaria MKZ Partnerzy; a partnerami: Film Commission Poland, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Patronami medialnymi są: Gazeta Wyborcza, Wyborcza.pl, Film Pro, Film & TV Kamera, Tygodnik Powszechny, TVP Kultura i Warszawski Serwis Kulturalny.

Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria

25 czerwca 2025
Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół

Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół

15 czerwca 2025

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia

31 maja 2025

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025

Młodzi i Film

15 maja 2025

Aktualności

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych
Aktualności

Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych

17 czerwca 2025
ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów
Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025
Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria

25 czerwca 2025
Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół
Wydarzenia

Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół

15 czerwca 2025
TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia

31 maja 2025
Tarnowska Nagroda Filmowa
Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025
65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider
Wydarzenia

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025
Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Nowe wydanie Film&TV Kamera 2/2025 26 czerwca 2025
  • BEIKS MEDIA SHOW 2025 – Bezpłatne Pokazy Sprzętu Foto-Video-Film, Warsztaty, Seminaria 25 czerwca 2025
  • Szkolenie : Podnoszenie kwalifikacji w produkcji programów telewizyjnych 17 czerwca 2025
  • Festiwal Filmowy Maklaka i Jego Przyjaciół 15 czerwca 2025
  • ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów 1 czerwca 2025
  • TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia 31 maja 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .