Postprodukcja na rynku reklamowym – trendy, wyzwania, zagrożenia…
W najnowszym wydaniu Film & TV Kamera analizujemy ten segment branży, korzystając z pomocy doświadczonych jej pracowników, m.in. Studia Delapost.
Jednym z najnowszych projektów realizowanych tam był innowacyjny klip do utworu „Tymczasem”, po raz pierwszy realizowany live w technologii 360 z udziałem publiczności. Klip autorstwa Ten Typ Mes doczekał się w ciągu miesiąca 1 359 998 odsłon w serwisie Youtube – mówi Filip Bartold z firmy Delapost. Projekt powstał we współpracy z marką EB. Mastershot został zrealizowany w dedykowanej scenografii, zbudowanej na klatce schodowej czteropiętrowej kamienicy. Koncepcja zdjęć została opracowana w taki sposób, żeby kamera, zjeżdżając z czwartego piętra na parter, pokazywała jednocześnie akcję na czterech poziomach. Wydarzenie transmitowane było na żywo w formie live streamingu, a zakończyło się koncertem z udziałem publiczności.
Przy tak skomplikowanej realizacji, kiedy nie filmujemy wybranych obiektów, ale całą przestrzeń w pełnej scenografii, musimy zadbać o każdy detal, który znajduje się w polu widzenia kamery. Ciekawym przykładem tego typu był spot realizowany w ramach kampanii Samsung „Zostań legendą”, którego bohaterką była Maja Kuczyńska. Naszym zadaniem była realizacja filmu 360 wewnątrz tunelu aerodynamicznego. Powietrze w tunelu osiąga prędkość 300 kilometrów na godzinę. Realizacja zdjęć wiązała się więc z pewnego rodzaju ryzykiem. Dużym wyzwaniem było przestrzenne przedstawienie wnętrza tunelu. Zdecydowaliśmy się na osadzenie kamery 360 na siatce stanowiącej podłogę tunelu. Na etapie postprodukcji stworzyliśmy natomiast lustrzane odbicie całego wnętrza. Dzięki zastosowanym zabiegom, oglądając efekt w VR widzimy akrobacje Mai z każdej strony.
O tych i innych realizacjach i wymogach rynku reklamowego możecie przeczytać w najnowszym, zimowym wydaniu Film&TV Kamera, które cały czas dostępne jest w Empikach. Zapraszamy!
Fot. Materiały udostępnione przez Studio Delapost.