Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Technika/sprzęt Pozostałe

Monitor BenQ PV3200PT z serii „Color Management”

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
5 maja 2017
w Pozostałe
Reading Time: 2min czytania
A A
Monitor BenQ PV3200PT z serii „Color Management”

Redakcja „Film&TV Kamera” miała możliwość testować 32-calowy monitor marki BenQ PV3200PT z serii „Color Management” w rozdzielczości UHD – 3840 x 2860 pikseli. Ta konkretna wersja jest dedykowana do postprodukcji wideo. Sprzęt kosztuje poniżej 7 tys. zł brutto. Za te pieniądze otrzymujemy ekran, który kolorystycznie pokrywa 100% przestrzeni barwnej sRGB oraz Rec.709. Każdy egzemplarz jest pod tym względem indywidualnie testowany i ma odpowiedni certyfikat. Zastosowano tu technologię LCD – IPS panel, uzupełnioną dynamicznym podświetleniem białymi diodami LED. Gdyby podświetlenie było zawsze równomierne, jak dawniej bywało, wówczas kontrast obrazu wyniósłby godne szacunku 1000:1. Jednak tu oprogramowanie monitora analizuje treść i kontrast obrazu oraz odpowiednio steruje jasnością podświetlających diod, współgrających z jaskrawością poszczególnych jego elementów. Daje to możliwość reprodukowania kontrastu – 20 000 000:1. Taki kontrast mamy szansę obserwować, gdy oglądamy bardzo jaskrawy materiał nagrany kamerą 4K w trybie HDR. Ja miałem możliwość oglądać tylko „zwykłe” HD w trybie rec. 709 dającym raptem 800% kontrastu klasycznej TV, ale nadal nocne sceny Traktu Królewskiego w świątecznej iluminacji zachwycały żywymi i prawdziwymi kolorami, jaskrawością punktów świetlnych oraz aksamitnymi cieniami, w których można było dostrzec szczegóły. Oglądałem oryginały nagrań, odtwarzane wprost z kamery poprzez złącze HDMI.

Ekran otacza tylko wąska (12 mm) czarna ramka. Małe diody na dole, z prawej strony pokazują status. Podstawa ekranu pozwala na wygodne podnoszenie i opuszczanie w zakresie 15 cm, pochylanie w górę i w dół oraz obracanie lewo – prawo, po 45 stopni w każdą stronę. Można też przekręcić monitor do pionu, o 90 stopni np. by oglądać pionowe wideo ze smartfona na całym ekranie, co jest bardzo wygodne. W podstawie znajduje się wgłębienie na okrągłego, przewodowego pilota, pozwalającego na obsługę ustawień i funkcji oraz przełączanie wejść. Przewód wydaje się nieco zbyt krótki, ale można dołączyć przedłużacz mini USB. Są tam wszystkie potrzebne złącza. 3 x USB 3, HDMI v. 1.4 oraz nowe, do transmisji UHD typu DP 1,2, również w rozmiarze mini. Po uruchomieniu menu ekranowego mamy dostęp do ustawień i presetów typowych trybów zapisu – Rec.709, EBU, SMPTE-C oraz standardowego, dla obrazów z komputera. Monitor uzyskał certyfikat firmy Technicolor. Można wyświetlić obraz testowy, generowany przez monitor. Wszystkie ustawienia i parametry można wybierać i regulować wspomnianym pilotem. Jaskrawość podświetlenia w trybie Eco jest regulowana proporcjonalnie do światła w pomieszczeniu. Średni pobór energii to raptem 44W.  To monitor m.in. dla niezależnego filmowca, który chce skompletować własny sprzęt do edycji w jakości 4K.

Testy i fot. Andrzej M.Bogusz

  • mozliwe-sklony-i-obroty-monitora.jpg
Tagi: Sprzęt: Pozostałe
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Firma Sony wprowadza na rynek Portable Data Transmitter, który zapewnia stabilną i prostą organizację pracy podczas zdjęć w terenie

Firma Sony wprowadza na rynek Portable Data Transmitter, który zapewnia stabilną i prostą organizację pracy podczas zdjęć w terenie

22 lutego 2024
Klawisze głośności najczęściej wykorzystywane w pilocie do telewizora

Klawisze głośności najczęściej wykorzystywane w pilocie do telewizora

1 sierpnia 2023

AMP Visual TV wykorzysta w produkcjach nowy mikser Sony XVS-G1

28 stycznia 2022

Macierz dla postprodukcji

18 grudnia 2020

Monitor referencyjny 4K HDR Canon DP-V2410 – moimi oczami

30 maja 2020

Nowe, 13-calowe monitory profesjonale Samsung z serii QBR – do każdej przestrzeni

8 lutego 2020

Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów
Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025
Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025
Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II
Aktualności

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025

Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia

31 maja 2025
Tarnowska Nagroda Filmowa
Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025
65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider
Wydarzenia

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025
Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025
„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF
Wydarzenia

„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF

28 marca 2025
Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa
Wydarzenia

Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa

19 marca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów 1 czerwca 2025
  • TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia 31 maja 2025
  • Tarnowska Nagroda Filmowa 25 maja 2025
  • 65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider 22 maja 2025
  • Młodzi i Film 15 maja 2025
  • Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym 12 maja 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .