Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Kluczowe bariery dla bardziej zrównoważonego przemysłu medialnego i rozrywkowego – badanie Sony

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
12 grudnia 2024
w Aktualności
Reading Time: 4min czytania
A A
Kluczowe bariery dla bardziej zrównoważonego przemysłu medialnego i rozrywkowego – badanie Sony

~ Badania przeprowadzone przez Sony szczegółowo opisują podejście poszczególnych europejskich pracodawców i całej branży do wyzwań związanych z ochroną środowiska.

Firma Sony zaprezentowała nowe badania dotyczące podejścia pracodawców do zrównoważonego rozwoju w branży medialnej i rozrywkowej w Europie. Zatytułowany „Środki i sposób myślenia: Stan zrównoważonego rozwoju w branży medialnej” raport obrazuje, jak poważne kroki podejmuje branża, by być bardziej świadomą ekologicznie.

„Z badania jasno wynika, że aby branża mogła lepiej radzić sobie z wyzwaniami środowiskowymi, firmy muszą więcej inwestować we własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale poza aspektem finansowym stwierdziliśmy, że najbardziej potrzebna jest zmiana sposobu myślenia i żeby pracownicy czuli, że mają największy wpływ na wprowadzanie zmian operacyjnych.  I właśnie z tego powodu zachęcamy firmy z całej branży do wykorzystania tego na swoją korzyść”. – skomentował Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions Business w Sony Europe,

Badanie, które zostało przeprowadzone przy użyciu własnej, europejskiej bazy danych kontaktowych Sony, miało na celu przedstawienie realistycznego spojrzenia na referencje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju, które obejmowały zarówno wprowadzone już pozytywne zmiany, jak i bariery dla dalszych, tych bardziej znaczących.

Pozytywną wiadomością jest to, że choć tylko 40% firm zależało na tym, by być postrzeganymi, jako bardziej zrównoważone, prawie trzy czwarte (73%) wdrożyło zmiany operacyjne w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Najczęściej podejmowanymi działaniami były – przegląd niezbędnych wymagań dotyczących podróży i liczby pracowników potrzebnych w miejscu pracy (odpowiednio 46% i 33%) oraz zmiany operacyjne na miejscu (45%).

Szczególnie interesujące było jednak to, że ponad połowa respondentów nie zgodziła się z twierdzeniem, że to klienci, użytkownicy końcowi lub widzowie byli siłą napędową zmian wprowadzanych przez organizacje medialne. Zamiast tego wskazali oni, że największy wpływ mieli na to pracownicy ich organizacji.

Środki i podejście

Wyniki pokazują, że firmy faktycznie troszczą się o to, by być postrzegane, jako bardziej przyjazne dla środowiska, jednak w rzeczywistości napotykane przeszkody są w dalszym ciągu poważne. Z tego powodu Sony postanowiło zapytać, jakie dokładnie bariery stoją na drodze.

Nie jest zaskoczeniem, że wymagana inwestycja finansowa do bycia bardziej zrównoważonym jako branża, jest największą barierą dla respondentów (46%). Wydatki zostały również zauważone przez nieco mniej niż 50% osób, jako powód, dla którego ich firma aktywnie nie zmniejsza swojego śladu środowiskowego.

I choć ponad połowa osób (52%) stwierdziła, że koszty są przynajmniej częściowo brane pod uwagę w istniejących procesach zamówień i zakupów, to 55% respondentów stwierdziło, że cena jest uważana za ważniejszą składową niż to, jak zrównoważony jest dany element wyposażenia.

Co być może bardziej zaskakujące, badanie Sony wykazało, że kultura i zachowanie w branży były drugą największą barierą zarówno dla szerszej branży (41%), jak i poszczególnych firm (46%), które stały się bardziej aktywne w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Kluczowe ustalenia:

  • 73% respondentów przyznało, że ich pracodawca wprowadził zmiany mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko.
  • 71% respondentów potwierdza, że ich pracodawca wdrożył wyraźne działania na rzeczy poprawy zrównoważonego rozwoju.
  • 43% respondenów twierdzi, że ich pracodawca aktywnie inwestuje w zrównoważony rozwój.
  • Bariery utrudniające adaptację bardziej zrównoważonych praktyk w całej branży
    • Wymagane inwestycje finansowe (46,7%) 
    • Kultura i zachowania w branży (41,21%) 
    • Dostępność zrównoważonych produktów lub usług (28,02%) 
    • Brak wymogu bycia bardziej zrównoważonym (26,37%) 
    • Brak istniejących polityk branżowych (24,45%) 
    • Zaangażowanie poszczególnych firm w zrównoważony rozwój (24,18%) 
  • 49% respondentów twierdzi, że koszty są istotną przeszkodą dla ich firmy w ograniczaniu wpływu na środowisko, a 46% powołuje się na kulturę i zachowania w branży.
  • 52% twierdzi, że zrównoważony rozwój jest przynajmniej czasami brany pod uwagę w procesie zakupowym, ale 55% przedkłada koszty nad zrównoważony rozwój.

Więcej informacji na temat wyników można znaleźć w artykule „Money & mindsets: the state of sustainability in the media industry” tutaj, a więcej o zobowiązaniach Sony w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać tutaj.

Metodologia:

W pierwszym kwartale 2024r, firma Sony wykorzystała własną bazę danych do ankietowania osób pracujących w branży medialnej i rozrywkowej w celu oceny ich poglądów na temat podejścia ich organizacji i całej branży do zrównoważonego rozwoju. 

385 respondentów z branży mediów i rozrywki z ośmiu krajów: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Francji, Włoch, Danii i Szwecji. Aby zapewnić obraz całej branży medialnej, w badaniu uwzględniono dziewięć obszarów pracy, w tym operacje, postprodukcję, sprzedaż, marketing i kierownictwo wyższego szczebla.

Aby upewnić się, że respondenci czują się wystarczająco komfortowo, aby szczerze odpowiadać na nasze pytania, celowo nie pytaliśmy o identyfikatory, takie jak imię i nazwisko lub organizacje, dla których pracowali.

Tagi: bazy danychMarketingMoneypracodawcaPrzemysłSprzedażzrównoważony rozwój
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025
Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025

Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów
Aktualności

ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów

1 czerwca 2025
Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym
Aktualności

Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym

12 maja 2025
Zmarł Leszek Kopeć
Aktualności

Zmarł Leszek Kopeć

23 kwietnia 2025
Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz  produkcji wirtualnej.
Aktualności

Sony wspiera branżę mediów i rozrywki na targach NAB Show 2025, prezentując rozwiązania do produkcji na żywo, newsów i wideo oraz produkcji wirtualnej.

17 kwietnia 2025
Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1
Aktualności

Studio Berlin korzysta z miksera Sony MLS-X1

14 kwietnia 2025
Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II
Aktualności

Nikon wprowadza nowy pełnoklatkowy aparat Z5II

12 kwietnia 2025

Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia

31 maja 2025
Tarnowska Nagroda Filmowa
Wydarzenia

Tarnowska Nagroda Filmowa

25 maja 2025
65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider
Wydarzenia

65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider

22 maja 2025
Młodzi i Film
Wydarzenia

Młodzi i Film

15 maja 2025
TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo
Wydarzenia

TECHDAY by BEIKS 2025 – Wejście do Świata Innowacji Foto-Wideo

15 kwietnia 2025
Gala PSC
Wydarzenia

Gala PSC

31 marca 2025
„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF
Wydarzenia

„Film Tv Kamera” ze wsparciem PISF

28 marca 2025
Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa
Wydarzenia

Blackmagic Design OPEN DAY – 20.03.2025 – BEIKS – ul. Bartycka 115, Warszawa

19 marca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • ScriptArt – platforma dla scenarzystów i autorów tekstów 1 czerwca 2025
  • TECHDAY by BEIKS – poznaj plan wydarzenia 31 maja 2025
  • Tarnowska Nagroda Filmowa 25 maja 2025
  • 65. Krakowski Festiwal Filmowy_insider 22 maja 2025
  • Młodzi i Film 15 maja 2025
  • Krzysztof Gierat żegna się z Krakowskim Festiwalem Filmowym 12 maja 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FINA FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .