Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Film&TV Kamera
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Kluczowe bariery dla bardziej zrównoważonego przemysłu medialnego i rozrywkowego – badanie Sony

Redakcja FTVK przez Redakcja FTVK
12 grudnia 2024
w Aktualności
Reading Time: 4min czytania
A A
Kluczowe bariery dla bardziej zrównoważonego przemysłu medialnego i rozrywkowego – badanie Sony

~ Badania przeprowadzone przez Sony szczegółowo opisują podejście poszczególnych europejskich pracodawców i całej branży do wyzwań związanych z ochroną środowiska.

Firma Sony zaprezentowała nowe badania dotyczące podejścia pracodawców do zrównoważonego rozwoju w branży medialnej i rozrywkowej w Europie. Zatytułowany „Środki i sposób myślenia: Stan zrównoważonego rozwoju w branży medialnej” raport obrazuje, jak poważne kroki podejmuje branża, by być bardziej świadomą ekologicznie.

„Z badania jasno wynika, że aby branża mogła lepiej radzić sobie z wyzwaniami środowiskowymi, firmy muszą więcej inwestować we własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale poza aspektem finansowym stwierdziliśmy, że najbardziej potrzebna jest zmiana sposobu myślenia i żeby pracownicy czuli, że mają największy wpływ na wprowadzanie zmian operacyjnych.  I właśnie z tego powodu zachęcamy firmy z całej branży do wykorzystania tego na swoją korzyść”. – skomentował Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions Business w Sony Europe,

Badanie, które zostało przeprowadzone przy użyciu własnej, europejskiej bazy danych kontaktowych Sony, miało na celu przedstawienie realistycznego spojrzenia na referencje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju, które obejmowały zarówno wprowadzone już pozytywne zmiany, jak i bariery dla dalszych, tych bardziej znaczących.

Pozytywną wiadomością jest to, że choć tylko 40% firm zależało na tym, by być postrzeganymi, jako bardziej zrównoważone, prawie trzy czwarte (73%) wdrożyło zmiany operacyjne w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Najczęściej podejmowanymi działaniami były – przegląd niezbędnych wymagań dotyczących podróży i liczby pracowników potrzebnych w miejscu pracy (odpowiednio 46% i 33%) oraz zmiany operacyjne na miejscu (45%).

Szczególnie interesujące było jednak to, że ponad połowa respondentów nie zgodziła się z twierdzeniem, że to klienci, użytkownicy końcowi lub widzowie byli siłą napędową zmian wprowadzanych przez organizacje medialne. Zamiast tego wskazali oni, że największy wpływ mieli na to pracownicy ich organizacji.

Środki i podejście

Wyniki pokazują, że firmy faktycznie troszczą się o to, by być postrzegane, jako bardziej przyjazne dla środowiska, jednak w rzeczywistości napotykane przeszkody są w dalszym ciągu poważne. Z tego powodu Sony postanowiło zapytać, jakie dokładnie bariery stoją na drodze.

Nie jest zaskoczeniem, że wymagana inwestycja finansowa do bycia bardziej zrównoważonym jako branża, jest największą barierą dla respondentów (46%). Wydatki zostały również zauważone przez nieco mniej niż 50% osób, jako powód, dla którego ich firma aktywnie nie zmniejsza swojego śladu środowiskowego.

I choć ponad połowa osób (52%) stwierdziła, że koszty są przynajmniej częściowo brane pod uwagę w istniejących procesach zamówień i zakupów, to 55% respondentów stwierdziło, że cena jest uważana za ważniejszą składową niż to, jak zrównoważony jest dany element wyposażenia.

Co być może bardziej zaskakujące, badanie Sony wykazało, że kultura i zachowanie w branży były drugą największą barierą zarówno dla szerszej branży (41%), jak i poszczególnych firm (46%), które stały się bardziej aktywne w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Kluczowe ustalenia:

  • 73% respondentów przyznało, że ich pracodawca wprowadził zmiany mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko.
  • 71% respondentów potwierdza, że ich pracodawca wdrożył wyraźne działania na rzeczy poprawy zrównoważonego rozwoju.
  • 43% respondenów twierdzi, że ich pracodawca aktywnie inwestuje w zrównoważony rozwój.
  • Bariery utrudniające adaptację bardziej zrównoważonych praktyk w całej branży
    • Wymagane inwestycje finansowe (46,7%) 
    • Kultura i zachowania w branży (41,21%) 
    • Dostępność zrównoważonych produktów lub usług (28,02%) 
    • Brak wymogu bycia bardziej zrównoważonym (26,37%) 
    • Brak istniejących polityk branżowych (24,45%) 
    • Zaangażowanie poszczególnych firm w zrównoważony rozwój (24,18%) 
  • 49% respondentów twierdzi, że koszty są istotną przeszkodą dla ich firmy w ograniczaniu wpływu na środowisko, a 46% powołuje się na kulturę i zachowania w branży.
  • 52% twierdzi, że zrównoważony rozwój jest przynajmniej czasami brany pod uwagę w procesie zakupowym, ale 55% przedkłada koszty nad zrównoważony rozwój.

Więcej informacji na temat wyników można znaleźć w artykule „Money & mindsets: the state of sustainability in the media industry” tutaj, a więcej o zobowiązaniach Sony w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać tutaj.

Metodologia:

W pierwszym kwartale 2024r, firma Sony wykorzystała własną bazę danych do ankietowania osób pracujących w branży medialnej i rozrywkowej w celu oceny ich poglądów na temat podejścia ich organizacji i całej branży do zrównoważonego rozwoju. 

385 respondentów z branży mediów i rozrywki z ośmiu krajów: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Francji, Włoch, Danii i Szwecji. Aby zapewnić obraz całej branży medialnej, w badaniu uwzględniono dziewięć obszarów pracy, w tym operacje, postprodukcję, sprzedaż, marketing i kierownictwo wyższego szczebla.

Aby upewnić się, że respondenci czują się wystarczająco komfortowo, aby szczerze odpowiadać na nasze pytania, celowo nie pytaliśmy o identyfikatory, takie jak imię i nazwisko lub organizacje, dla których pracowali.

Tagi: bazy danychMarketingMoneypracodawcaPrzemysłSprzedażzrównoważony rozwój
Redakcja FTVK

Redakcja FTVK

PowiązaneWpisy

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025
Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025

Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe

22 września 2025

Aktualności

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”
Aktualności

Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!”

23 października 2025
Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu
Aktualności

Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu

21 października 2025
Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?
Aktualności

Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga?

28 września 2025
ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO
Aktualności

ALBUM JUBILEUSZOWY 50. TYLE RAZY KINO

28 września 2025
Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej
Aktualności

Gloria Artis dla FPFF i Dyrektorki Artystycznej Joanny Łapińskiej

28 września 2025
Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe
Aktualności

Jak skutecznie promować swoją firmę? Postaw na filmy biznesowe

22 września 2025

Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA
Wydarzenia

Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA

22 października 2025
Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego
Wydarzenia

Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego

20 października 2025
Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.
Wydarzenia

Rozpoczyna się 50. Jubileuszowy FPFF w Gdyni.

18 września 2025
„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku
Wydarzenia

„Hommage à Kieślowski” w Sokołowsku

29 sierpnia 2025
Nierzeczywiste „Przeźrocza”
Wydarzenia

Nierzeczywiste „Przeźrocza”

28 sierpnia 2025
BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!
Wydarzenia

BEIKS MEDIA SHOW 2025 – dołącz do kluczowego wydarzenia branży foto-wideo-film: 4 września w Warszawie!

21 sierpnia 2025
Nagrody Polish Days 2025
Wydarzenia

Nagrody Polish Days 2025

4 sierpnia 2025
25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo
Wydarzenia

25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty – jubileuszowo

17 lipca 2025

O nas

Magazyn Film&TV Kamera wydawany jest od 2001 r. przez Unit Wydawnictwo Informacje Branżowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 100% udziałów Wydawnictwa UNIT jest w posiadaniu kapitału polskiego.

Follow us

Najnowsze wpisy

  • Premiera drugiej części „Narzędziownika kina dostępnego!” 23 października 2025
  • Nagroda Specjalna dla Bogdana Mureșanu na 16. FKA 22 października 2025
  • Open Call na wystąpienia na 3. Forum bez barier w Poznaniu 21 października 2025
  • Laureaci nagród 41. Warszawskiego Festiwalu Filmowego 20 października 2025
  • Sony w Zakopanem 20 października 2025
  • Teatr klasyczny czy nowoczesny – co bardziej wciąga? 28 września 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Baza adresowa
  • Bez kategorii
  • Film
  • Partnerzy
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Pozostałe
    • Statywy
  • W numerze
  • Wydarzenia
  • Wywiady

Tagi

4k agnieszka holland aktorka animacja beiks Boże Ciało Camerimage canon dla dzieci DOC LAB POLAND dramat Dystrybutor: KINO ŚWIAT ekran Festiwal Festiwal Polskich Filmów Fabularnych Film Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny filmowy FPFF gdynia historia kamera kino kino: ILUZJON kino liuzjon komedia Konkurs netflix Online Panasonic Polski Instytut Sztuki Filmowej produkcja Produkcja: Polska reżyser sony sztuka teatr telewizja transmisja Video Warszawa Warsztaty wideo wielka brytania youtube
  • O nas
  • Kontakt
  • Baza adresowa
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności

Film&TV Kamera

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Nowości filmowe
  • Technika/sprzęt
    • Akcesoria
    • Aparaty
    • Broadcast i sprzęt studyjny
    • Dźwięk
    • Kamery
    • Obiektywy
    • Oprogramowanie
    • Oświetlenie
    • Statywy
    • Torby i ochraniacze
    • Pozostałe
    • Zasilanie
  • Wywiady
  • Partnerzy
  • W numerze
  • Kiosk

Film&TV Kamera

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .