W dniach 21 i 22 października 2014 roku odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dystrybucja filmowa – fakty i mity”.
To już trzecia konferencja w ciągu dwóch lat organizowana przez Wydział Organizacji Sztuki Filmowej. Po sympozjach dotyczących dziedzictwa Zespołów Filmowych, współpracy producenta i aktora, tym razem profesjonaliści z branży filmowej oraz kadra naukowa zajmą się kwestią dystrybucji filmowej. Konferencja przybliżyć ma problemy związane z dystrybucją filmową społeczności akademickiej, filmoznawcom oraz wszystkim specjalistom zajmującym się procesami produkcyjnymi. Chcemy dyskutować o dystrybucji, która jest kluczem do rynku filmowego w skali krajowej, jak i światowej – piszą organizatorzy. Podstawowym celem konferencji jest przedstawienie zasad i systemów organizacyjnych światowej dystrybucji.
Konferencja odbędzie się w Hali Filmowej w siedzibie Szkoły Filmowej w Łodzi, przy ul. Targowej 61/63. Na jej program składają się cztery panele – we wtorek i środę 21 października o 10.00 i 14.00 i 22 października również o godz. 10.00 i 14.00. Paneliści i wykładowcy zajmą się bardzo różnymi aspektami dystrybucji filmowej, od sformułowania jej ogólnych zasad, poprzez rozważania o współpracy między reżyserem, producentem a dystrybutorem, czy wyzwania dystrybucyjne w erze cyfryzacji, aż po próbę nakreślenia perspektyw rozwoju.
Konferencję rozpocznie panel pt. „Zasady funkcjonowania światowej dystrybucji filmowej”, w którym wezmą udział m.in. Łukasz Skrzypek (IPLEX.PL), Sławomir Salamon (FORUM FILM POLAND) czy Nina Heyn (TORUS INTL). Panel drugi poświęcony będzie zagadnieniom promocji filmowej – swoje referaty wygłoszą m.in. dr. hab Ewa Gębicka, dr Magdalena Sobocińska, Monika Żelazowska i Krzysztof Franek, czyli kadra naukowa PWSFTViT.
Drugi dzień konferencji rozpocznie panel pod hasłem „Reżyser, Producent, Dystrybutor – Fakty i Mity”, w którym wezmą udział m.in. Dariusz Jabłoński (Apple Film Production) oraz ponownie Sławomir Salamon. Zwieńczeniem dwudniowej konferencji będzie dyskusja na temat istniejących i proponowanych kierunków działania i rozwoju z udziałem m.in. doc. Krzysztofa Kopczyńskiego (EUREKA MEDIA) i Joanny Wendorff- Østergaard (FRIENDSFIRST) oraz redaktora Janusza Wróblewskiego („Polityka”).
Moderatorami dyskusji będą: dr Marcin Adamczak i dr Konrad Klej