Nowe oprogramowanie umożliwia nagrywanie w rozdzielczości DCI 4K i rzeczywistym klatkażem 24 kl./s, uwzględnia obsługę obiektywów anamorficznych oraz kompensację „oddychania”, pozwalając na ujednolicenie operatywności i zastosowanie wspólnej organizacji pracy z produktami z serii Cinema Line
Firma Sony ogłosiła aktualizacje oprogramowania systemowego pełnoklatkowej kamery cyfrowej FX3 i cyfrowej kamery FX30 o formacie Super 35, zwiększając ich funkcjonalność wspierającą pracę i komunikację twórców filmowych. Od czasu wprowadzenia na rynek kamera FX3 zyskała popularność zarówno wśród twórców wysokobudżetowych filmów i seriali telewizyjnych, jak i niezależnych filmowców na całym świecie. Teraz, w odpowiedzi na informacje zwrotne od społeczności, Sony oferuje aktualizacje usprawniające tworzenie wysokiej klasy produkcji. Kamera FX3 w wersji 3.00 i kamera FX30 w wersji 2.00 zawierają wysoce pożądane funkcje, takie jak zdolność do nagrywania w rozdzielczości DCI 4K w trybie True 24.00p (4096 × 2160)ii, w nowym formacie XAVC S-I DCI 4K (17:9).
„FX3 to idealny towarzysz kamery VENICE w przygodzie z kinematografią. Funkcja renderowania kolorów i dokładność w niczym nie ustępują tym oferowanym przez jej większą siostrę, kamerę VENICE. Korzystałem z kamery FX3 w trakcie kręcenia kilku moich najnowszych materiałów: zawsze byłem zachwycony i mile zaskoczony. Ciekawe, co jeszcze może ona zdziałać” — mówi zdobywca nagrody Emmy, operator filmowy Checco Varese ASC.
Oprócz trybu True 24p kamery FX3 w wersji 3.00 i FX30 w wersji 2.00 obsługują teraz obiektywy anamorficzne z opcjami De-Squeeze 1.3x i 2.0x. Kamera FX3 w wersji 3.00 wyposażona jest teraz w cyfrową kompensację efektu „oddychania” obiektywu. W przypadku korzystania z kompatybilnego obiektywuiii kompensacja „oddychania” minimalizuje zmiany kąta widzenia przy zmianie odległości, z dodatkową kompensacją dostępną w trakcie postprodukcji przy użyciu wtyczek Catalyst Prepare/Browse i Catalyst Prepare Plugin. Dodano również inne funkcje w celu ułatwienia obsługi kamery, w tym możliwość przełączania między trybami Standard Movie i S&Q Motion za naciśnięciem przycisku. Nazewnictwo własne plików jest teraz podobne jak w kamerach z serii CineAlta, takich jak FX9, VENICE i VENICE 2, co ma usprawnić organizację pracy, szczególnie w przypadku projektów, w których FX3/FX30 służą jako B- lub C-camiv.
Creator’s Cloud
Jako uzupełnienie nowych funkcji bezpośrednio związanych z nagrywaniem filmów, nowe oprogramowanie sprzętowe umożliwia również łatwe podłączenie smartfona i integrację z nową platformą Creators’ Cloudv firmy Sony dla odbiorców indywidualnych. Platforma Creators’ Cloud oferuje usługi i zoptymalizowane zastosowania, od nagrywania po współpracę z twórcami na całym świecie. Nowo wprowadzona aplikacja Creators’ Appvi umożliwia wszystkim posiadającym konto na platformie Creators’ Cloud przesyłanie zdjęć i filmów z kamery na telefon, a następnie do chmury, oferując jednocześnie zdalne sterowanie kamerą.
Zwiększono również stabilność połączenia w trakcie przesyłania zdjęć z kamery do aplikacji Creators’ App na smartfonie, jako że transfer plików jest kontynuowany w tle nawet wtedy, gdy smartfon znajduje się w trybie uśpienia lub gdy uruchomiona jest inna aplikacjavii. Z poziomu smartfona można monitorować stan naładowania baterii kamery i status mediów oraz w razie potrzeby edytować datę i nazwy kamer.
Ceny i dostępność
Aktualizacje kamer FX3 do wersji 3.00 i FX30 do wersji 2.00 są już dostępne. Filmowcy mogą je łatwo pobrać bezpośrednio na kamery używając komputerów PC lub Mac. Dalsze informacje można znaleźć TUTAJ.
Szeroki wybór wyjątkowych historii i filmów oraz nowe ekscytujące materiały nagrane za pomocą najnowszych kamer lub innych produktów Sony można znaleźć tutaj. Dostępne w 22 językach europejskie centrum fotograficzne zawiera nowości produktowe, konkursy i aktualny wykaz wydarzeń organizowanych przez firmę Sony w poszczególnych krajach.
###
O serii Cinema Line
Cinema Line to seria kamer o kinowym wyglądzie mającym podkreślić długoletnie doświadczenie firmy Sony w branży cyfrowej produkcji kinowej oraz zwiększonych operatywności i niezawodności odpowiadających wysokim wymaganiom szerokiej rzeszy twórców.
Do serii Cinema Line należy flagowa kamera kinowa Sony VENICE, która posłużyła do nagrania ponad 500 filmów długometrażowych, programów telewizyjnych i reklam, w tym trzech najlepiej zarabiających filmów na świecie w 2022 roku. Wśród kamer z serii Cinema Line znajduje się profesjonalna kamera FX9, popularna wśród twórców filmów dokumentalnych i dramatów, oraz FX6, wykorzystywana do kręcenia dynamicznych filmów akcji oraz treści internetowych. Wraz z FX3 i FX30, najbardziej kompaktowymi kamerami z tej serii, Sony oferuje wszechstronny komplet kreatywnych narzędzi dla filmowców wszelkiego rodzaju.
Informacja o Sony Corporation
Sony Corporation jest spółką zależną należącą w całości do Sony Group Corporation. Odpowiada za działalność w zakresie rozrywki, technologii i usług (ET&S). Realizując wizję „dalszego zapewniania Kando i Anshin (*) ludziom i społeczeństwu na całym świecie poprzez technologię i poszukiwanie nowych wyzwań”, Sony będzie opracowywać produkty i usługi z takich segmentów jak rozrywka i dźwięk w domu, obraz cyfrowy oraz komunikacja mobilna.
__________________________________________________________________________
Uwagi:
i Po włączeniu opcji De-Squeeze funkcje autofocusa i stabilizacji obrazu zostają wyłączone. Tej funkcji nie można przypisać do niestandardowego przycisku ani menu funkcyjnego (Fn).
ii W trybie 24.00p nagrywanie materiałów zastępczych (proxy) jest wyłączone. Po wybraniu trybu 24.00p lub zrezygnowaniu z niego kamera zostaje automatycznie uruchomiona ponownie.
iii Kompatybilne obiektywy wymieniono pod tym adresem: https://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/breathing/en/ Po włączeniu tej funkcji zmianie mogą ulec kąt widzenia i jakość obrazu. W przypadku niektórych obiektywów nie można osiągnąć pełnej kompensacji. Ta funkcja nie jest dostępna w przypadku nagrywania filmów przy 120p, w trybie S&Q przy 120p ani w przypadku ujęć statycznych (nieruchomego kadru).
iv Nazwa pliku przyjmuje postać ciągu „Identyfikator kamery+Numer rolki+Położeniekamery+Numer pliku+Data+liczbalosowa”.
v Dostępność będzie się różnić w zależności od czasu, kraju i regionu. Usługa będzie regularnie aktualizowana.
vi Aplikację można pobrać w Sklepie Play i w sklepie App Store. Usługi sieciowe, zawartość, system operacyjny i oprogramowanie podlegające warunkom użytkowania mogą ulec zmianie, wstrzymaniu lub zakończeniu w dowolnym momencie, a także mogą wymagać opłat, rejestracji i informacji na temat kart kredytowych.
vii W niektórych systemach operacyjnych transfer może zostać przerwany po uruchomieniu innej aplikacji.