Warszawska Szkoła Filmowa otwiera pierwsze w kraju Liceum Kreacji Gier Wideo!
1 Dzień Otwarty – 5 marca 2016!
www.liceumgier.pl
Nowe Liceum będzie działać na prawach szkoły publicznej i współpracować z Liceum Filmowym (100% zdawalności egzaminu maturalnego), Warszawską Szkołą Filmową, której partnerem jest jeden z największych producentów gier komputerowych – Techland.
Uczniowie Liceum otrzymają wykształcenie ogólnokształcące na wysokim poziomie i dodatkowo unikatowe, zawodowe umiejętności, które będą zdobywać na zajęciach projektowania i produkcji gier wideo.
Tworzenie gier komputerowych jest rozwijającym zajęciem, wymagającym równocześnie wiedzy technicznej i umiejętności artystycznych. Dobry projektant gier komputerowych jest jednocześnie programistą, animatorem i grafikiem 3D. Programowanie, rysunek, projektowanie graficzne i animacja komputerowa to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania komputerowego.
Szkoła ma na celu pokazać uczniom, że gry komputerowe można również tworzyć, a nie tylko w nie grać. Rynek gier komputerowych nieustannie się rozwija. Jest to zajęcie z przyszłością. Już teraz budżety wielu gier przekraczają budżety filmów fabularnych produkowanych w Hollywood. Tworzy się coraz więcej gier i powstaje coraz więcej firm produkcyjnych – także w Polsce.
Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy będą uczyć licealistów, tworzą ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality – rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata.