* Złota Żaba dla filmu „Tár”, inspirowanego życiem jednej z najwybitniejszych kompozytorek i dyrygentek – Lydii Tár,
*Srebrna Żaba dla Dariusa Khondji, operatora filmu „BARDO, fałszywa kronika garści prawd”, opowiadającego o szalonych wizjach umysłu mężczyzny dotkniętego udarem.
*Nagroda za Najlepsze zdjęcia w konkursie polskim dla Ity Zbraniec-Zajt za „Kobietę na dachu”.
Zakończył się jubileuszowy, 30. Festiwal Energa Camerimage. Na wielkim reklamie nie tylko znakomite filmy, ale i nasz magazyn „Film&Tv Kamera”.
Jak co roku nie brakowało prezentacji sprzętowych, paneli i warsztatów, a swoje nowości prezentowali producenci i dystrybutorzy w ramach Camerimage Market.
Na uwagę zasługuje panel o bezpieczeństwie na planach filmowych zorganizowany przez Związek Zawodowy Filmowców i Crew United z udziałem przedstawicieli autorów zdjęć, kaskaderów i producentów z całego świata. Podczas gdy w wielu krajach normą jest 11-12 godzinny czas pracy, najkrócej – 9 godzin pracuje sie na planach filmowych w Szwecji. W czasie spotkania omówiono kryteria przeznawania nagrody dla najlepszego producenta – Fair Film Award. Nagroda przyznawana jest w Niemczech przez Crew United od 2011 r., a w Polsce przyznana byłaby po raz pierwszy.
Z wydarzeń towarzyszących na uwagę zasługuje świetna wystawa prac Ryszarda Horowitza, polskiego fotografa, który pracuje za Oceanem. Wystawa czynna będzie jeszcze po zakończeniu festiwalu, a prace Horowitza można zakupić za pośrednictwem Fundacji Tumult..
Fot. Jolanta Tokarczyk, Michalina Pruska