Projekty krótkometrażowych animacji i telewizyjnych odcinków specjalnych realizowanych w technice lalkowej mogą wziąć udział w organizowanym po raz pierwszy pitchingu ANIMARKT, który odbędzie się w październiku w Łodzi. Główną nagrodę o wartości 60 tys. złotych ufundowało Centrum Technologii Audiowizualnych.
Pitching stanowi część ANIMARKT – pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia poświęconego animacji lalkowej. Jego druga edycja odbędzie się w Łodzi
w dniach 2-6 października 2017 roku i będzie towarzyszyć Międzynarodowemu Festiwalowi Sztuki Animacji AnimArt. W ciągu pięciu dni w ramach ANIMARKT odbędą się panele dyskusyjne, sesje pitchingowe (treningowa i konkursowa), prezentacje, warsztaty, a także liczne spotkania. W wydarzeniu wezmą udział krajowi i zagraniczni producenci, dystrybutorzy, przedstawiciele nadawców telewizyjnych, animatorzy i inni profesjonaliści zajmujący się zawodowo filmem i animacją. ANIMARKT stanie się platformą do wymiany doświadczeń, wiedzy i know-how – niezbędnych w sprawnym poruszaniu się na międzynarodowym rynku animacji. Udział we wszystkich wydarzeniach organizowanych
w ramach ANIMARKT jest bezpłatny.
W tym roku nowością ANIMARKT są sesje pitchingowe dla twórców animacji lalkowych. – Pitchingowe sesje treningowe z doświadczonymi praktykami mogą stać się doskonałą okazją do nabycia tak cennej, zwłaszcza teraz, umiejętności prezentowania i promowania własnego projektu. Z kolei udział w pitchingowej sesji konkursowej da szansę na zainteresowanie swoim pomysłem szerokiej widowni, pozyskanie partnerów, ale też na zdobycie wartościowej nagrody w postaci aportu rzeczowego Centrum Technologii Audiowizualnych z Wrocławia
o wartości nawet 60 tys. złotych – wyjaśnia Agnieszka Kowalewska-Skowron, jedna
z organizatorek ANIMARKT. Ogłoszenie laureatów pitchingu odbędzie się 5 października
w czasie gali zamknięcia Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Animacji ANIMART.
W pitchingu mogą wziąć udział lalkowe projekty krótkometrażowe z całego świata, spełniające następujące warunki:
- czas trwania filmu: do 25 minut;
- projekt na etapie dewelopmentu;
- przynajmniej 80 proc. filmu zostanie wykonane w technice animacji lalkowej.
Ponieważ jednym z celów ANIMARKT jest wspieranie twórców z Europy Środkowo-Wschodniej to jako priorytetowe będą traktowane zgłoszenia z Polski, Słowacji, Czech, Węgier, Estonii, Niemiec, Ukrainy, Litwy i Łotwy.
Więcej informacji na temat pitchingu, jego regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: www.animarkt.pl/pitching. Termin przyjmowania zgłoszeń mija 31 sierpnia 2017 roku.
O ANIMARKT
ANIMARKT to skierowane do profesjonalistów z branży filmowej wydarzenie odbywające się w czasie Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Animacji AnimArt. Jego zeszłoroczna edycja pokazała, że dzięki rozbudowanej i różnorodnej formule staje się ono realnym wsparciem dla twórców i producentów animacji. W tym roku głównymi celami ANIMARKT są przede wszystkim: popularyzacja na międzynarodowym rynku animacji (zwłaszcza tej lalkowej)
z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, prezentacja najnowszych projektów animacji lalkowej, a także zapewnienie możliwości nawiązywania współpracy między europejskimi twórcami i producentami.
Organizatorem ANIMARKT jest MOMAKIN (www.momakin.pl) – wielozadaniowy podmiot działający na rzecz popularyzacji i upowszechniania animacji, a także wspierania jej twórców w kraju i na arenie międzynarodowej. Centrum Technologii Audiowizualnych z Wrocławia zostało współorganizatorem wydarzenia i fundatorem trzech głównych nagród dla laureatów pitchingu. ANIMARKT jest dofinansowany przez Fundusz Wyszehradzki oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wśród partnerów wydarzenia znajdują się: Animánie
z Czech, Fool Moon ze Słowacji oraz PRIMANIMA World Festival of First Animations
z Węgier.
Dodatkowych informacji udziela:
Iwona Buchcic, i.buchcic@momakin.pl, +48 502 598 925