Jakie są główne tendencje w produkcji, dystrybucji filmowej i promocji polskiego filmu po 2005 roku? Czy sytuacja rodzimej kinematografii jest dobra i stabilna, a wsparcie finansowe płynące w dużej mierze ze środków publicznych – wystarczające? Co zrobić, by jeszcze bardziej zainteresować rodzimym kinem polskiego widza? Które gatunki filmowe i tytuły cieszyły się na przestrzeni ostatnich lat największą popularnością? Gdzie szukać pomysłów, a gdzie – pieniędzy na film? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdują się w książce „Rynek filmowy w Polsce” Anny Wróblewskiej, która właśnie trafiła do księgarń.
Jej autorka – doktor nauk humanistycznych, rzecznik prasowy Festiwalu Filmowego w Gdyni, publicystka, dziennikarka, menedżer kultury, specjalizująca się w tematyce ekonomii kultury i organizacji branży filmowej – w ciekawy sposób przedstawia i omawia wyniki swych pionierskich badań. Oczywiście, nie wszystko da się zamknąć w tabelkach i cyfrach – szczególnie, jeśli mówimy o dziedzinie, w której bardzo istotne okazują się czynniki „miękkie”, związane z chociażby sukcesami twórców i ich dzieł na arenie międzynarodowej, czy odpowiedzi na potrzeby coraz bardziej wymagającego i świadomego widza.
Bo to on ma na tym rynku pozycję dominującą, decydując o zakupie biletu na polski film, uczestnictwie w letnim festiwalu filmowym czy skorzystaniu z coraz szerszej oferty legalnego oglądania filmów w nowych mediach.
I, ostatecznie, to właśnie widz – jak klient – ma zawsze rację.
Premiera: 29 października 2014 r.
Autor: Anna Wróblewska
Rok wydania: 2014
Premiera: 27.10.2014
Ilość stron: 216
ISBN: 978-83-940236-0-7
Cena: 39 zł
Wydawnictwo Wojciech Marzec