TOYA Studios wraz ze Stowarzyszeniem Film 1,2 i Łódź Film Commission zaprasza w dniach 21 i 22 marca 2015 roku na warsztaty dotyczące dźwięku w filmie.
Sfera audialna dzieła to wiele aspektów pracy zaczynając od profesjonalnego i doświadczonego operatora dźwięku, przez sprzęt (na planie, w studiu podczas montażu dźwięku, w profesjonalnej sali do zgrań dźwięku certyfikowanej przez DOLBY) aż po finalny materiał (nagranie materiału zgodnie ze standardami, profesjonalny transfer plików) i miejsce wyświetlania filmu (dobrze dostrojone kina, odpowiednia dbałość o dźwięk wśród operatorów kinowych).
Najważniejszym celem warsztatów jest wypracowanie i propagowanie w środowisku procedur związanych z dobrą współpracą w zakresie udźwiękawiania filmu.
W TOYA Studios odbędą się dwa dni intensywnych sesji szkoleniowych poświęconych różnym aspektom produkcji dźwięku w filmie i tematom związanym z problemami, które mogą napotkać twórcy. Prowadzone będą przez praktyków i specjalistów doskonale znających specyfikę pracy w produkcji filmowej.
Warsztaty skierowane są do twórców kreatywnych filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych przeznaczonych do szerokiej dystrybucji jak i do obiegu festiwalowego. Twórców, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę z zakresu postprodukcji dźwięku w filmie. Mile widziani są zarówno reżyserzy i dźwiękowcy, ale także producenci, kierownicy produkcji, kompozytorzy, muzycy itp.
Wśród prelegentów: Michał Kosterkiewicz, Jacek Hamela, Sebastian Witkowski, Piotr Knop, Zbigniew Zbrowski, Monika Głowacka i inni. Goście będą dyskutować z uczestnikami m.in. o stosowanych urządzeniach i różnicach między nimi, umiejętnościach wysterowania nagrań dźwiękowych, o technikach nagrań w różnych sytuacjach dialogowych, efektowych, muzycznych. O pracy dźwiękowca na planie i istotnych elementach współpracy z poszczególnymi pionami produkcji. Zostanie omówiona teoria obróbki dźwięku, kodeki, formaty, software i praktyczne elementy nośników dźwięku i problemów z tym związanych. Uczestnicy dowiedzą się jak ważnym elementem jest współpraca nie tylko z producentem, ale także z dystrybutorem i dopilnowanie dostarczenia odpowiedniego materiału dźwiękowego na poszczególne nośniki – finalne kopie filmu – DCC, DVD, BR. Będziemy dyskutować o prawach do wykorzystania utworu muzycznego, kosztach z tym związanych i ważnej roli konsultanta muzycznego. Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować się do postprodukcji dźwięku, a w finalne do zgrania dźwięku, aby zmieścić się w budżecie.
Spotkanie odbędzie się w pierwszy wiosenny weekend od 21 do 22 marca 2015 roku. W warsztatach może wziąć udział maksymalnie czterdzieści osób. Uczestniczy warsztatów będą wyłonieni z nadesłanych zgłoszeń z całej Polski. Zapisy pod adresem mailowym: m.czajka@toyastudios.pl (zawierające krótki opis zgłaszającego się). Koszt dwudniowego spotkania pokrywa organizator, a uczestnicy opłacają jedynie koszty cateringu: 100 zł. Więcej informacji już niebawem, cały program warsztatów ukaże się pod koniec tygodnia. Śledźcie na bieżąco nasz fanpage: https://www.facebook.com/TOYAStudios
Sfera audialna dzieła to wiele aspektów pracy zaczynając od profesjonalnego i doświadczonego operatora dźwięku, przez sprzęt (na planie, w studiu podczas montażu dźwięku, w profesjonalnej sali do zgrań dźwięku certyfikowanej przez DOLBY) aż po finalny materiał (nagranie materiału zgodnie ze standardami, profesjonalny transfer plików) i miejsce wyświetlania filmu (dobrze dostrojone kina, odpowiednia dbałość o dźwięk wśród operatorów kinowych).
Najważniejszym celem warsztatów jest wypracowanie i propagowanie w środowisku procedur związanych z dobrą współpracą w zakresie udźwiękawiania filmu.
W TOYA Studios odbędą się dwa dni intensywnych sesji szkoleniowych poświęconych różnym aspektom produkcji dźwięku w filmie i tematom związanym z problemami, które mogą napotkać twórcy. Prowadzone będą przez praktyków i specjalistów doskonale znających specyfikę pracy w produkcji filmowej.
Warsztaty skierowane są do twórców kreatywnych filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych przeznaczonych do szerokiej dystrybucji jak i do obiegu festiwalowego. Twórców, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę z zakresu postprodukcji dźwięku w filmie. Mile widziani są zarówno reżyserzy i dźwiękowcy, ale także producenci, kierownicy produkcji, kompozytorzy, muzycy itp.
Wśród prelegentów: Michał Kosterkiewicz, Jacek Hamela, Sebastian Witkowski, Piotr Knop, Zbigniew Zbrowski, Monika Głowacka i inni. Goście będą dyskutować z uczestnikami m.in. o stosowanych urządzeniach i różnicach między nimi, umiejętnościach wysterowania nagrań dźwiękowych, o technikach nagrań w różnych sytuacjach dialogowych, efektowych, muzycznych. O pracy dźwiękowca na planie i istotnych elementach współpracy z poszczególnymi pionami produkcji. Zostanie omówiona teoria obróbki dźwięku, kodeki, formaty, software i praktyczne elementy nośników dźwięku i problemów z tym związanych. Uczestnicy dowiedzą się jak ważnym elementem jest współpraca nie tylko z producentem, ale także z dystrybutorem i dopilnowanie dostarczenia odpowiedniego materiału dźwiękowego na poszczególne nośniki – finalne kopie filmu – DCC, DVD, BR. Będziemy dyskutować o prawach do wykorzystania utworu muzycznego, kosztach z tym związanych i ważnej roli konsultanta muzycznego. Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować się do postprodukcji dźwięku, a w finalne do zgrania dźwięku, aby zmieścić się w budżecie.
Spotkanie odbędzie się w pierwszy wiosenny weekend od 21 do 22 marca 2015 roku. W warsztatach może wziąć udział maksymalnie czterdzieści osób. Uczestniczy warsztatów będą wyłonieni z nadesłanych zgłoszeń z całej Polski. Zapisy pod adresem mailowym: m.czajka@toyastudios.pl (zawierające krótki opis zgłaszającego się). Koszt dwudniowego spotkania pokrywa organizator, a uczestnicy opłacają jedynie koszty cateringu: 100 zł. Więcej informacji już niebawem, cały program warsztatów ukaże się pod koniec tygodnia. Śledźcie na bieżąco nasz fanpage: https://www.facebook.com/TOYAStudios
Sobota (21.03)
9:00 – 10:00 Rejestracja uczestników; Bufet kawowy: śniadanie
10:00 – 11:30 Od filmowych tradycji po skuteczne narzędzia wsparcia produkcji filmowej - spotkanie z Moniką Głowacką z Łódź Film Commission (Q&A)
11:30 – 12:00 Przerwa kawowa
12:00 – 14:00 Dźwięk w musicalu: case study „Polskiego gówna” – Sebastian Witkowski, Mateusz Adamczyk, Marcin Lenarczyk
14:00 – 15:00 Przerwa obiadowa
15:00 – 17:00 Dźwięk na planie – Piotr Domaradzki
17:00 – 17:30 Przerwa kawowa: kolacja
17:30 – 19:30 Przygotowanie dźwięku do zgrania - Michał Kosterkiewicz
20:00 – 24:00 Wieczór z muzyką
- seans filmowy „Dwa dni, jedna noc” (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Belgia, Francja, Włochy 2014) w Kinie Wytwórnia, ul. Łąkowa 29
- koncert w Klubie Wytwórnia, ul. Łąkowa 29
Niedziela (22.03)
8:30 – 9:00 Bufet kawowy: śniadanie
9:00 – 11:00 Zgranie dźwięku – Piotr Knop
11:00 – 11:15 Przerwa kawowa
11:15 – 13:00 Prawa do muzyki. Co, gdzie i jak - Zbigniew Zbrowski, konsultant muzyczny
13:00 – 14:30 Dobre praktyki: Dźwięk z punktu widzenia producenta: spotkanie z Jackiem Gawryszczakiem (Q&A)
14:30 – 15:30 Przerwa obiadowa
15:30 – 17:30 Współpraca z dźwiękowcami – Jacek Hamela
17:30 – 18:30 Pożegnanie uczestników