„Praca nad wizualną stroną dzieła rozpoczęła się w Instytucie Kardiologii w warszawskim Aninie. Piotr Sobociński jr opowiada, że wspólnie z Łukaszem Palkowskim poszukiwali odpowiedniego środka wyrazu do opowiedzenia kilku kluczowych lat z fantastycznej kariery Zbigniewa Religi” – czytamy w najnowszym wydaniu Film&TV Kamera.
„Wybrali się więc do szpitala, by zobaczyć prawdziwą operację. Ta „wizja lokalna” uświadomiła im kilka niebezpieczeństw, ale też pomogła w istotnych decyzjach. Po pierwsze okazało się, że zabiegi przebiegają dość monotonie. Ponieważ nie chcieli pozostawić wrażenia znanego z filmów dokumentalnych, jasnym było, że muszą wejść głębiej w emocje bohaterów. Po drugie zaś obserwowali zielone wnętrza sal, które zlewały się z fartuchami personelu w tych samych kolorach. Mogłaby z tego na ekranie wyjść nieprzyjemna zielona magma. W konsekwencji postanowiono, że na planie muszą znaleźć się ścienne kafelki w takim odcieniu, by kolorystycznie wyraźnie odseparowywały się od fartuchów”.
Cały artykuł można przeczytać w numerze 4/2014 Film&TV Kamera – dostępny w Empikach i prenumerata@unit.com.pl
Zapraszamy. Czytajcie też przyszłoroczne wydanie kwartalnika, gdzie już teraz zapowiadamy wywiad z Piotrem Sobocińskim jr, autorem zdjęć i innymi członkami ekipy.