Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Warszawski Festiwal Filmowy

8 października 2017

Magazyn Film&TV Kamera – patron medialny zaprasza na tegoroczny Warszawski Festiwal Filmowy w terminie 13-22.X.

NOWE TYTUŁY W SELEKCJI

W ostatnich dniach do selekcji pokazów specjalnych oraz festiwalowych odkryć dodaliśmy po dwa nowe tytuły. Ujawniamy również bohatera tegorocznej sekcji „Polska klasyka”, którym jest Janusz Głowacki, zmarły w tym roku wybitny pisarz i scenarzysta, autor m.in. „Antygony w Nowym Jorku” czy tomu „Z głowy”. Dodatkowo podajemy również filmy zgromadzone w ramach sekcji specjalnej – Next Generation Short Tiger.

POKAZY SPECJALNE

Sekcje „Pokazy specjalne” oraz „Odkrycia” zostały wzbogacone o dwa nowe tytuły każda.

 „Goliat” // „Goliath”, reż. Dominik Locher, Szwajcaria 2017 85'

David i Jessy mieszkają razem w niewielkim mieszkaniu na przedmieściach. Kiedy para zostaje napadnięta w kolejce podmiejskiej, David nie jest w stanie obronić swojej dziewczyny. W desperacji poddaje się intensywnym wspomaganym sterydami treningom na siłowni. Wraz z przyrostem masy mięśniowej, rośnie jego poczucie siły i pewności siebie. Jednak są też skutki uboczne...

„Weterani. Wyrwani śmierci” // „Veterans. Snatched from the Jaws of Death”, reż. Agnieszka Żmijewska-Krótki, Polska 2017, 69'

Podczas wojny w Afganistanie, życie straciło 44 polskich żołnierzy, a ponad 860 odniosło obrażenia. Serial dokumentalny zrealizowany dla telewizji FOKUS TV pokazuje historie tych, którzy za udział w misji zapłacili bardzo wysoką cenę. Swoje życie zawdzięczają polskim lekarzom, którym udało się ich uratować. Każdy z trzech prezentowanych odcinków opowiada historię jednego żołnierza. 

ODKRYCIA

„Siedem głów” // „Siete cabezas” // „The Sacrifice”, reż. Jaime Osorio Márquez, Kolumbia 2017, 99'

Marcos to cichy i wycofany strażnik pracujący samotnie w parku narodowym. Jego spokój i odosobnienie zakłóca przybycie pary biologów, którzy pojawiają się w parku, by zbadać tajemnicze śmierci okolicznych ptaków. Relacje pomiędzy strażnikiem a badaczami z czasem stają się napięte. Zazdrość i tęsknota za normalnością, które budzi przyjazd pary, odsłaniają ciemną stronę osobowości Marcosa, która powoli przejmuje nad nim kontrolę.

„Fortunata”, reż. Sergio Castellitto, Włochy 2017, 103'

W życiu Fortunaty nic nie jest proste. Ma za sobą nieudane małżeństwo, samotnie wychowuje 8-letnią córkę. Z determinacją walczy o swoje największe marzenie: chce otworzyć własny salon fryzjerski, by wreszcie poczuć niezależność. Jest gotowa znieść naprawdę wiele, jest też w stanie iść na wojnę z całym światem, ale kiedy na horyzoncie pojawią się trzej mężczyźni, jej zbroja zacznie

pękać, a życie wywróci się do góry nogami.

POLSKA KLASYKA

Program tegorocznej sekcji „Polska klasyka” składa się z trzech filmów, które łączy postać zmarłego niedawno Janusza Głowackiego, pisarza i scenarzysty.

„Polowanie na muchy” // „Hunting Flies”, reż. Andrzej Wajda, Polska 1969, 104’

Trzydziestokilkuletni Włodek, niedoszły absolwent rusycystyki i skromny pracownik księgarni, prowadzi nudne, mieszczańskie życie z żoną Hanką, synem i teściami. Brak mu jakichkolwiek ambicji zawodowych i zainteresowań. Włodek czuje się całkowicie zdominowany przez żonę i teściową. Pewnego dnia, pod pretekstem kupna papierosów, wychodzi z domu, chcąc go opuścić na zawsze. Przypadkowo poznaje studentkę polonistyki Irenę, z którą nawiązuje romans. Irena za wszelką cenę chce uczynić z niego mężczyznę swoich marzeń.

„Rejs” // „Cruise”, reż. Marek Piwowski, Polska 1970, 68 min

Jest to z pewnością jeden z najoryginalniejszych polskich filmów, jakie kiedykolwiek powstały. To próba zupełnie nowego spojrzenia na rzeczywistość, wychwycenia elementów komediowych z sytuacji rodzących się spontanicznie w pewnej określonej grupie ludzi dobranej świadomie przez reżysera i pozostawionej własnemu losowi na łodzi płynącej po Wiśle.

„Trzeba zabić tę miłość” // „To Kill This Love”, reż. Janusz Morgenstern, Polska 1972, 96'

Losy dwojga maturzystów, Magdy i Andrzeja i ich spontanicznej miłości. Młodzi nie dostają się na studia. Kiedy zamieszkują razem w sublokatorskim pokoiku, okazuje się, że Andrzej zdobył go dzięki romansowi z żoną swego szefa oraz kradzieży ikony. Andrzej uzyskuje przebaczenie Magdy, ale szybko wychodzi na jaw, że zjawił się u dziewczyny tylko po to, by zabrać pieniądze z ich wspólnej kasetki.

NEXT GENERATION SHORT TIGER

„Drobne” // „Taschengeld” // „Change”, reż. Annika Pinske, Niemcy 2016, 12'

Elsa spędza popołudnia w klubie nocnym swojego ojca. Zmęczony i rozdrażniony ojciec wysyła ją na opustoszałą o tej porze dnia salę, by pozbierała drobne pozostawione przez klientów. Znudzona dziewczyna eksploruje zakamarki klubu. Niespodziewane odkrycie odmieni jej relację z ojcem.

„Blask” // „Shine”, reż. Alexander Dietrich, Niemcy 2016, 4 min

Dwa świecące stworki zabiegają o względy urodziwej samiczki. Zawzięcie prześcigają się w zalotach, dając spektakularne pokazy świetlne, do czasu aż ktoś zapłonie… nie tylko z miłości!

„Santa Maria”, reż. Erik Schmitt, Niemcy 2016, 5'

Mężczyzna przypadkowo otrzymuje mapę skarbu. Rozpoczyna poszukiwania, podczas których musi zmierzyć się z gangsterami, przebiegłą wdową, skorumpowanym policjantem oraz piękną policjantką.

„Cuda natury – kameleon pospolity” // „Our Wonderful Nature - The Common Chameleon”, reż. Tomer Eshed, Niemcy 2016, 4'

O niezwykłych nawykach żywieniowych pewnego pospolitego kameleona.

„Podróż na Księżyc” // „Moonjourney”, reż. Chiara Grabmayr, Niemcy 2016, 3'

Ojciec wraz z córką muszą uciekać przed wojną w Syrii. By ochronić swoją kilkuletnią córeczkę przed traumatycznymi doświadczeniami niebezpiecznej podróży, mężczyzna wymyśla zabawę, w której oboje przygotowują się do ekscytującej wyprawy na Księżyc…

„Dwugłos” // „Meinungsaustausch” // „Duologue”, reż. Sophie Linnenbaum, Niemcy2016, 4'

Niemcy, jesień 2015 roku. Niekończący się napływ uciekinierów, wiadomości, emocji, strachu, obrazów. W tym wszystkim my – zdezorientowani świadkowie wydarzeń.

„Pan i pani Müller” // „Herr und Frau Müller” // „Mr and Mrs Müller”, reż. Dominique Klein, Niemcy 2016, 15'

Państwo Müller są razem od 45 lat. Przed osiemnastu laty pan Müller miał udar, w wyniku którego został sparaliżowany i utracił zdolność mowy, nadal jednak potrafi prowadzić z żoną ożywione dyskusje. Podczas gdy pani Müller odczytuje litery, pan Müller potwierdza właściwą mrugnięciem powieki – udowadniając, że prawdziwie zakochani zawsze odnajdą wspólny język.

„Piętro X” // „Etage X”, reż. Francy Fabritz, Niemcy 2016, 14'

Dwie starsze kobiety stają przed nie lada wyzwaniem, gdy zacinają się w windzie domu towarowego.

„Bliskość” // „Close”, reż. Lisa Reich, Niemcy 2017, 14'

Podczas próby spektaklu tanecznego Jonas otrzymuje instrukcję, by pocałować swoją partnerkę Mirę, którą w tajemnicy darzy uczuciem. Starając się z całych sił ukryć zakłopotanie, nie zauważa, że Mira podobnie reaguje na zaistniałą sytuację.

„Krew, którą widzieliśmy” // „The Blood We Saw”, reż. Josephine Links,  Niemcy 2016, 13'

Czas mija na czekaniu, w nadziei na spokój i lepsze jutro, z domieszką strachu pozostałego po wykańczającej ucieczce. Obozy „kontenerowe” dla uchodźców na granicy miasta to tymczasowe miejsce pobytu, gdzie życie codzienne miesza się z obrazami z przeszłości i wspomnieniami utraconego domu.

„Lutnia” // „Ayny” // „My Second Eye”, reż. Ahmad Saleh, Niemcy 2016, 11'

Okrutna wojna pozbawiła dwóch braci dachu nad głową. Troskliwa matka otacza chłopców najlepszą opieką i stara się chronić ich przed zagrożeniami zewnętrznego świata pogrążonego w wojnie. Chłopcy chcą jednak podążać za marzeniem – nauką gry na pięknej lutni arabskiej.

Zachęcamy do obserwowania kont Warszawskiego Festiwalu Filmowego w mediach społecznościowych:

 @warsawfilmfestiva

 @WarsawIFF

 @warsawiff